هند عملیات تروریستی در چابهار را به شدت محکوم کرد

دولت هند در بیانیه‌ای در مورد عملیات تروریستی امروز در چابهار، این حمله را «نفرت‌انگیز» خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.
کد خبر: ۳۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ - 06December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت هند روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی در شهر «چابهار» ایران را به شدت محکوم کرده و مجازات عاملان این حادثه را خواستار شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ریپابلیک» هند، در بیانیه دهلی آمده است: «هند حمله تروریستی نفرت‌انگیز امروز در شهر چابهار ایران را به شدت محکوم می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «به دولت، مردم ایران و خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت می‌گوییم و بهبودی سریع مجروحان را آرزومندیم.»

همزمان «راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند هم به این حمله تروریستی واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن آن، گفته است: «عاملان این حادثه باید فورا مجازات شوند. هیچ توجیهی برای برای اقدامات تروریستی وجود ندارد.»

صبح امروز در جریان یک انفجار تروریستی در شهر بندری چابهار، دستکم سه نفر شهید و نزدیک به ۳۰ تن هم زخمی شدند.

بندر چابهار به واسطه نزدیکی به اقیانوس هند و قرارگیری در مسیر انتقال زمینی کالا از هند به افغانستان، برای دهلی از اهمیت راهبردی برخوردار است. هندی‌ها قرار است برای توسعه بندر چابهار ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند. اهمیت این بندر برای هندی‌ها به حدی است که آمریکا برای توسعه این بندر معافیت تحریمی صادر کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها