امام جمعه شهرستان دیر:

شهدای انقلاب پیشگامان شهادت بودند

امام جمعه شهرستان دیر با بیان اینکه 13 آذر بازتاب دهنده هویت دینی، مذهبی، انقلابی و حماسه مردم شهرستان دیر است، گفت: شهدای انقلاب با بصیرت کامل، ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های دینی از پیشگامان شهادت بودند.
کد خبر: ۳۲۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 06December 2018

شهدای انقلاب،  پیشگامان شهادت بودندبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه شهرستان دیر در آیین یادواره آبروی محله شهیده سمنبر عالی پور با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اظهار داشت: بزرگداشت شهدا یک وظیفه دینی، سیاسی، انسانی و اخلاقی است که بر عهده همگان است.

وی با بیان اینکه شهدای 13 آذر سال 57 شهرستان دیر ویژگی خاصی دارند، گفت: 13 آذر بازتاب دهنده هویت دینی، مذهبی، انقلابی و حماسه مردم شهرستان دیر است.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: در این روز مردم شهر دیر و اطراف که در این شهر اجتماع کرده بودند با شور و شعوری و با بصیرت و احساس مسئولیتی که در قبال ارزش‌های اسلامی داشتند و تبعیت از مقام مرجعیت و رهبری با دستان خالی در مقابل مزدوران رژیم شاه ایستادند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه جهاد کبیر به منزله عدم تسلیم در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن است، افزود: بالاتر از آن جهاد افضل به معنای ایستادگی در برابر یک سطان ستمگر است که شهیدانی همچون «احمد حیدری» و «سمنبر عالی‌پور» و سایر شهدا و جانبازان انقلاب در آن دوران خفقان در مقابل محمد رضا شاه معدوم و ملعون قرار گرفتند و  با دستان خالی برای دفاع از اسلام  سینه سپر کردند.

حسینی گفت: شهدای انقلاب با بصیرت کامل، ولایتمداری و پایبندی به ارزش های دینی از پیشگامان شهادت بودند.

این مسئول با تأکید بر این که شهیده «سمنبر عالی پور» تا آخرین لحظه که جان در بدن داشت چادر را از خود جدا نکرد، گفت: پیام این شهیده به زنان و دختران ما حفظ حجاب و عفاف و وقار و متانت یک زن مسلمان است.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: امروز نیز زنان ما با حفظ حجاب در همه عرصه ها و دستگا ه های مختلف، نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه زنان ما باید از شهیده «سمنبر عالی پور» الهام بگیرند، یادآور شد: پیام یادواره شهدا این است که شهدایمان را فراموش نکنیم و نگذاریم مجالس شهدا کمرنگ شود.

حسینی متذکر شد: ما مدیون تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، ترور و مدافع حرم هستیم، لذا ولایت مداری و پایبندی به ارزش‌های دینی و دفاع از انقلاب و اسلام را از شهدا و خانواده‌هایشان یاد بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها