حجت‌الاسلام قمی:

مسئله اصلی کتابخوانی در تقاضاست نه عرضه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دهمین نشست انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: مسئله اصلی کتابخوانی در تقاضاست نه عرضه‌ی کتاب.
کد خبر: ۳۲۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 07December 2018

مسأله اصلی کتابخوانی، در تقاضاست نه عرضهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دهمین نشست انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی سرچشمه پنجشنبه با موضوع بررسی تعامل و مشکلات فروشگاه‌های کتاب با سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از کتاب‌فروشان اقصی نقاط کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی در این نشست با اشاره به توصیه‌های امیرالمؤمنین به محمد حنفیه در جنگ جمل اظهار داشت: در میدان جنگ چشمتان به عمق استراتژیک دشمن باشد و نه به ظواهر و سر و صدای آن‌ها، البته باید چشمتان به عمق استراتژیک نیروهای خودی هم باشد.

قمی با اشاره به فرازهایی از نامه یازدهم نهج البلاغه که سفارشات حضرت به سپاهیان در جنگ و بیان این سخن که کلمه صبر در ادبیات مفاهیم دینی در نظام مبارزه باید سنجیده شود، افزود: نفسهایتان را در سینه حبس کنید و همان طور که آماده ضربه زدن به دشمن هستید، آماده ضربه و زخم خوردن از دشمن هم باشید و نترسید از این‌که عقب نشینی کنید، چه عقب نشینی و فرارهایی که در پس آن پیروزی‌های شگرفی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما صد هزار هیئت ثبت شده در سازمان تبلیغات داریم، تصریح کرد: اگر هر هیئت، سالی یک کتاب معرفی کند باید سالی صد هزار کتاب به آمار فروش اضافه شود، آیا این اتفاق افتاده؟ ما 70 هزار مسجد داریم. آیا در مساجد کتاب معرفی می‌شوند؟ آیا مشکل فروش کتاب است؟»

قمی در ادامه، مشکل اصلی کتابخوانی در کشور را، میزان تقاضا دانست و اذعان داشت: نه اینکه به فعالیت عرضه کم توجهی شود، آن هم جای خود را دارد؛ باید دید در مساجد و نماز جمعه برای ترویج کتاب خوانی چه می‌کنند؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه کتاب فروشی ها زمانی می‌تواند در شهر مرجعیت فرهنگی پیدا کند که در تریبون هاى مختلف فرهنگى مانند هیئات، مساجد و... معرفى شوند تأکید کرد: باید با دسترسى و ارتباطى که سازمان با راویان، روحانیون، مداحان، شاعران و... دارد، تاثیر خودش را در مقوله‌ای به اسم فروش و استفاده از کتاب بگذارد.

در پایان جلسه نیز برخی از اعضای انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به صورت رو در رو با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به گفت‌و گو و طرح سؤالاتشان پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها