گوترش:

طرف‌های یمنی بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنند

دبیرکل سازمان ملل بیانیه‌ای درباره نشست صلح یمن در استکهلم پایتخت سوئد منتشر کرد.
کد خبر: ۳۲۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 07December 2018

طرف های یمنی بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بیانیه ای درباره نشست صلح یمن در استکهلم پایتخت سوئد منتشر کرد. در این بیانیه که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل به نقل از دبیرکل، آن را منتشر کرده، آمده است: دبیرکل سازمان ملل از برگزاری گفتگوهای صلح یمن در سوئد استقبال می کند و از تمامی طرف ها می خواهد که برای پیشرفت در این مذاکرات با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفتگوهای لازم را داشته باشند و در جهت انعطاف و با دیدی خوشبینانه به پیش بروند و بدون هیچ پیش شرطی با هم مذاکره کنند.

دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف های ذینفع می خواهد که به کاهش تنش در مورد بندر الحدیده ادامه دهند و تدابیر دیگری را برای کاهش بحران انسانی و اقتصادی در یمن در نظر بگیرند.

او به تمامی طرف ها این موضوع را خاطرنشان می کند که یک راه حل که بر روی آن مذاکرات لازم صورت گرفته باشد تنها می تواند از راه مذاکرات بین خود یمنی ها به هدف برسد. این تنها راه برای پایان دادن به درگیری و بحران انسانی موجود در یمن است.

روز گذشته مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد آغاز شد، هیئت ملی یمنی در جلسات نشست بر اتخاذ اقدامات لازم جهت ایجاد اعتماد به عنوان اولویت اول تاکید دارند و منابع بین المللی نیز اعلام کردند که ایجاد اعتماد اولویت اصلی در نشست صلح خواهد بود پس از آن پیشنهاد نظارت بین المللی بر بندر الحدیده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و گریفتس نیز پیشتر تاکید کرده است که درصورت موافقت طرف های یمنی سازمان ملل آمادگی نظارت بر بندر الحدیده را دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار