امام جمعه کرمانشاه؛

سعادت کشور به دست ۲ قشر معلم و دانشجو است

آیت الله «مصطفی علما» گفت:دانشجو شخصیت مهمی در جمهوری اسلامی است و حضرت امام (ره) فرموده اند که سعادت کشور به دست 2 قشر معلم و دانشجو است.
کد خبر: ۳۲۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ - 07December 2018

سعادت کشور به دست 2 قشر معلم و دانشجو استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: دانشجو شخصیت مهمی در جمهوری اسلامی است و حضرت امام (ره) فرموده اند که سعادت کشور به دست 2 قشر معلم و دانشجو است.

وی افزود: اگر معلمان و دانشجویان هر کدام به نوبه خود به وظایف و تعهدات خود عمل کنند سعادت کشور تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(ع) تضمین شده است.

آیت الله علما همچنین به اظهارات رهبر انقلاب در خصوص دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان بر تربیت ضد استکباری و ضد استبدادی دانشجو تاکید و از آن ها خواسته اند که عدالتخواه باشند و از بیان حقایق ترسی نداشته باشند.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: دانشجویان کشور باید به گونه ای تربیت شوند که فرهنگ مقابله با دشمنان و دفاع از ارزش ها در آن ها نهادینه شود.

وی همچنین به پیام رهبری معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در استان سمنان برگزار شد، اشاره و گفت : در فرازی از پیام معظم له آمده که نماز با خشوع و حضور قلب جامعه را به صراط مستقیم می کشاند.

آیت الله علما تصریح کرد: در فرازی دیگر از پیام رهبر مظعم انقلاب، بر اقامه نماز در مدارس و ادارات تاکید و این کار را موجب تعالی فرهنگ دینی دانسته اند.

امام جمعه کرمانشاه به فرا رسیدن 18 آذر سالروز شهادت شهید خلبان «احمد کشوری» و روز هوانیروز نیز اشاره کرد و گفت: هوانیروز چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن و چه در زمان زلزله مهیب سال گذشته غرب استان حضور درخشانی داشت و خدمات فراوانی به نظام و انقلاب و مردم زلزله زده ارائه کرد.

وی در پایان یاد و خاطره مرحوم آیت الله «گلپایگانی» از مراجع تقلید و آیت الله «دستغیب» سومین شهید محراب را نیز گرامی داست و گفت: سراسر وجود عمر با برکت این 2 عالم بزرگوار خیر و برکت برای اسلام و انقلاب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار