رزمایش پیامبر اعظم ۱۲-(۱)/ سردار پاکپور در نشست خبری اعلام کرد؛

جزئیات رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ در قشم/ مقابل تهدید، سراسر حمله می‌شویم

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام جزئیات برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۲» در جزیره قشم، گفت: اگر کشوری بخواهد ایران را تهدید کند، ما سراسر تهاجم و حمله می‌شویم.
کد خبر: ۳۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 21December 2018

جزئیات رزمایش پیامبراعظم ۱۲ در قشم/ مقابل تهدید، سراسر حمله می‌شویمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در نشست خبری رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۲» که قرار است در منطقه جزیره قشم برگزار شود، اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ از سلسله رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه است که در آذر و دی‌ماه در جزیره قشم بر گزار می‌شود که طی آن یگان‌های واکنش سریع، نیرو مخصوص، هوانیروز، پهپاد، واحدهای تخریب و رزمی، مکانیزه، موشک‌های میان‌برد و دقیق‌زن، سیستم‌های راداری و ناوتیپ منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه اساس این رزمایش آبی، خاکی است، افزود: در این رزمایش یگان‌های عمل‌کننده از دریا به ساحل عملیات انجام می‌دهند و‌ سپس اقدام به ساحل‌گیری می‌کنند.

سردار پاکپور راهبرد نظامی ایران را دفاعی دانست و گفت: اصل راهبرد نظامی ایران دفاعی است و تا به حال به هیچ کشوری تهاجم نکرده برای هیچ کشوری تهدید نیست اما اگر کشوری بخواهد تهدید کند ما سراسر تهاجم و حمله می‌شویم در واقع این رزمایش برای آموزش و تمرین نیروهاست.

وی ادامه داد: ما همواره آمادگی خود را به نمایش می‌گذاریم تا دشمنان دچار اشتباه محاسباتی نشوند و از سوی دیگر به دشمنان هم اعلام می‌کنیم که هیچ‌گاه در مقابل تهدیدات نمی‌ایستیم و با راهبرد تهاجمی پاسخ آن‌ها را خواهیم داد به عبارت دیگر دفاع ما ترکیبی از دفاع و آفند است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود: هدف ما در این رزمایش این است که معادلات بازدارندگی دفاعی خود را دائماً در ذهن دشمنان، به صورت دقیق طراحی کنیم تا در محاسبات خود علیه ایران دچار اشتباه نشوند.

عملیات نیرو‌های یگان ویژه سپاه در اعماق خاک دشمن

وی با تاکید بر اینکه ما پشت خاکریز دفاع نمی‌کنیم، بیان داشت: در رزمایش‌ها نیاز داریم که قابلیت‌های تاکتیکی و تکنیکی خود را گسترش داده و تنوع بدهیم؛ بر این اساس نیرو‌های یگان ویژه نیروی زمینی سپاه به قابلیت‌های جدیدی دست یافتند که می‌توانند در صورت نیاز در اعماق خاک دشمن عملیات انجام دهند.

سردار پاکپور با بیان اینکه رزمندگان نیروی زمینی سپاه در مبارزه با تروریست‌ها دستاورد‌های خوبی به دست آوردند، تصریح کرد: سامانه‌های فرماندهی و کنترل امن و پایدار از مهم‌ترین موضوعات نیرو‌های نظامی است که در این رابطه در مرحله ارتقای فنی قرار داریم و می‌خواهیم این سیستم‌ها را در صحنه واقعی مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در دفاع مقدس دقت آتش توپخانه‌های ما دقیق نبودند، اما از دهه ۸۰ به بعد دقت توپخانه‌ها را افزایش دادیم به نحوی که اکنون توپخانه‌های نیروی زمینی سپاه به گلوله‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه سپس اضافه کرد: پیام ما همیشه صلح و دوستی است با این حال اگر قابلیت‌های نظامی و توان دفاعی خود را افزایش می‌دهیم به معنی تهدید علیه کشوری نیست؛ پس اولین پیام ما صلح و دوستی است و این شعار نیست.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی که در جنوب شرق کشور انجام می‌شود هم گفت: تروریست‌ها با استفاده از خلأهایی که در مرز‌های کشور همسایه قرار دارد به پاسگاه‌های مرزی ما حمله می‌کنند، اما ما در برابر آن‌ها هرچند خویشتن‌‌داری انجام می‌دهیم، اما از مسئولان کشور همسایه می‌خواهیم که کنترل بیشتری نسبت به مرز‌های خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن باید در محاسبات خود این موضوع را در نظر بگیرد که دفاع ما ترکیبی از پدافند و آفند بوده و البته غلبه آفندی و تهاجمی آن بیشتر است، تصریح کرد: تجربیات نیروی زمینی سپاه در نبرد علیه تروریسم، امنیت مرز‌ها و تجربیات حاصل از جنگ‌های اخیر، موجب شکل‌گیری دکترین‌های تاکتیکی جدیدی شده است که گوشه‌ای از آن را در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ به قضاوت و ارزیابی خواهیم گذاشت و در صورت اقتضا، این دکترین‌ها را نیز توسعه می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرد: فرزندان انقلابی ملت در این نیرو در هماهنگی و هم‌افزایی با سایر نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی، همچنان آماده جانفشانی و فداکاری در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور هستند و همانند سدی محکم در مقابل هر توطئه‌ای خواهند ایستاد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار