آیت‌الله ری‌شهری:

دانشگاه‌های کشور باید به دنبال علوم کاربردی باشند

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور باید به دنبال علوم کاربردی و مشکل‌گشا باشند.
کد خبر: ۳۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 22December 2018

دانشگاه‌های کشور باید به دنبال علوم کاربردی باشندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیت الله «محمد محمدی ری شهری» تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که صبح شنبه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به فرامین ائمه اطهار (ع) در خصوص اهمیت علم اندوزی و دانش افزایی اظهار داشت: روایات اهل بیت (ع) باید الگو و سرمشق دانشگاه‌های کشور باشد.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند از هر علمی بهترینش را انتخاب کنید؛ بر این اساس، ما باید علم نافع را برگزینیم و وقت خود را در راه بهترین علم صرف کنیم.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تحقیق، پژوهش، تدوین و تألیف را از مهم‌ترین ارکان پویایی و دانش‌افزایی مراکز علمی عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های نظام اسلامی باید به دنبال علوم کاربردی و مشکل گشا باشند.

آیت الله ری شهری تأکید کرد: دانشگاه‌های ما باید به دنبال علوم روشنگرانه باشند؛ یعنی علومی که راه تکامل فردی و اجتماعی را نشان دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم طبق این رهنمود‌ها حرکت کنیم، باید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ما در مرحله نخست، مشکلات و نیاز‌های داخلی جامعه را پاسخگو باشند و در مرحله بعد نیاز‌های خارجی را که در چند حوزه قابل بررسی است، مورد توجه قرار دهند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه امروز دشمن پایگاه‌های فکری نظام را مورد تهاجم قرار داده است، گفت: پژوهشگاه‌های ما باید از هویت فرهنگی و فکری نظام دفاع کنند؛ لذا باید برای حضور در این عرصه، برنامه راهبردی داشته باشند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: امروز ما ضمن دفاع از مبانی خود، باید مبانی غیرعلمی دشمن را شناسایی کرده و با منطق علمی به آن حمله کنیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقطع کنونی با گسترده‌ترین تهاجمات به مبانی فکری، اقتصادی و فرهنگی مواجه است و عمده تلاش دشمن این است که پایگاه اصلی نظام را که مردم هستند، مورد تهاجم قرار دهد.

آیت الله ری شهری بیان کرد: تصور خام دشمن این است که در ۴۰ سالگی انقلاب می‌تواند مردم را از نظام جدا کند و به اهداف پلیدش دست یابد، در حالی که این نظام با حمایت مردم فهیم و ولایتمدار تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت و پرچم را به دستان مبارک آخرین ذخیره الهی خواهد داد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: اگرچه تهاجم امروز دشمن از جنگ هشت ساله سخت‌تر است، اما مردم این فشار‌ها را تحمل می‌کنند و بینی دشمنان را به خاک می‌مالند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار