منطقی خبر داد؛

ایجاد مجموعه‌ای از زنجیره تأمین دانش ساخت ماهواره در دانشگاه‌های کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند دانش ساخت ماهواره‌های خود را به اشتراک گذاشته و مجموعه‌ای مشترک از زنجیره تأمین دانش را گسترش دهند.
کد خبر: ۳۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 05January 2019

ایجاد مجموعه‌ای از زنجیره تامین دانش ساخت ماهواره در دانشگاه‌های ایرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «منوچهر منطقی» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بحث بورسیه خارجی در بعضی از حوزه‌های تخصصی فضایی وجود دارد، اظهار داشت: شرایط بورسیه دانشجویان در کشور وجود دارد؛ ولی باید تلاش کنیم به جای توسعه بورسیه، از توان دانشجویان و اساتید داخلی در کشور بهره‌مند شویم.

وی افزود: برنامه‌های خوبی برای دانشگاه‌ها داریم و مایل هستیم که دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های دیگر کشور‌ها همکاری داشته باشند.

منطقی گفت: سه پلتفرم ماهواره‌ای برای دانشگاه‌ها تعریف کرده‌ایم تا با این کار هم‌افزایی ایجاد کنیم و بتوانیم به اهداف پژوهشی خود نایل شویم؛ ضمن اینکه از نخبگان ایرانی خارج از کشور نیز استفاده کنیم تا با ما در زمینه‌های مختلف همکاری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: قرار است که شرکت‌های دانش‌بنیان در یک شبکه تبادل اطلاعاتی و محصولی با معاونت علمی و دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها