سردار مومنی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس یکی از راه‌های پیشگیری از گرایش به مواد مخدر است

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند یکی از مهم‌ترین موضوعات در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر باشد.
کد خبر: ۳۲۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 08January 2019

ترویج فرهنگ دفاع مقدس یکی از راه‌های پیشگیری از گرایش به مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که روز سه‌شنبه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری پنج آسیب اجتماعی را از اولویت‌های اصلی نظام دانستند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مواد مخدر را به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی در کشور مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسات اخیر، مقام معظم رهبری تأکیدات خاصی بر حوزه مبارزه با مواد مخدر داشتند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر را بعنوان آسیب اجتماعی برشمرد و افزود: امروز ۷۰ درصد زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند و ۵۵ درصد علت طلاق‌ها در کشور به مواد مخدر مربوط است.

مومنی اعتیاد به مواد مخدر را منشأ بیش از ۳۰ درصد بیماری‌های عفونی و واگیردار دانست و گفت: درصد بالایی از سرقت‌های عمومی به دلیل گرایش به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی در مبارزه با مواد مخدر صرف می‌شود، بیان کرد: این عدد متأسفانه عدد بالایی است و به همین دلیل، موضوع مبارزه با مواد مخدر باید در اولویت باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته افزایش ۵۰ برابری داشته است، افزود: امروز تولید مواد مخدر از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن رسیده و با حضور اشغالگران در افغانستان، سطح زیر کشت و تولید مواد مخدر افزایش یافته است.

مومنی تصریح کرد: امروز ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و کشور‌های اروپایی تا کنون سهم خود را در این زمینه نپرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقابله و درمان از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از بخش‌هایی که باید امروز در دستور کار همه ما قرار بگیرد، پیشگیری از مواد مخدر است.

این مقام مسؤول ادامه داد: امروز متأسفانه شاهد تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هستیم؛ لذا باید همه ظرفیت‌ها را در راستای مبارزه با مواد مخدر به کار بگیریم.

مومنی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند اعتماد به نفس را در جوانان تقویت کند، افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند یکی از مهم‌ترین موضوعات در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۵۰ درصد کسانی که معتاد هستند، بیکار نیستند و دارای شغل هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید ترویج فرهنگ دفاع مقدس متناسب با روش‌های جدید صورت بگیرد تا اثرگذار باشد، گفت: در این زمینه استفاده از هنر، بسیار موثر است و امروز کلیپ‌های دو دقیقه‌ای می‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به سخنرانی‌های چندین ساعته داشته باشد.

مومنی عنوان کرد: جامعه هدف ما امروز دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان است و فرهنگ دفاع مقدس یکی از مؤثرترین راه‌های مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت یادواره‌ها به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم با شیوه‌های هنرمندانه پیشگیری از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را معرفی کنیم، گفت: اگر بتوانیم اعتماد به نفس جوانان را افزایش دهیم به راحتی می‌توانند به مواد مخدر «نه» بگویند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار