رستم‌وندی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: اگر بتوانیم فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم، می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.
کد خبر: ۳۲۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ - 09January 2019

برخی‌ها با بزرگنمایی آسیب‌های اجتماعی به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن دستاورد‌های انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «تقی رستم‌وندی» قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است، اظهار داشت: تا کنون هفت جلسه با حضور مقام معظم رهبری و مسؤولان لشکری و کشوری با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی تحلیل‌ها و آمار‌های اشتباه باعث ایجاد یک ذهنیت منفی در بین مردم جامعه شده است، افزود: برخی‌ها با بزرگنمایی آسیب‌های اجتماعی به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن دستاورد‌های انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: امروز باید یک نگاه واقع‌بینانه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم تا در مقابل کسانی که به دنبال سیاه‌نمایی هستند، ایستادگی کنیم.

رستم‌وندی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته شاهد تغییرات بزرگی بودیم و انقلاب اسلامی سرمنشأ همه این تغییرات بوده است، بیان کرد: پژوهشگران، انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگ‌ترین انقلاب در قرن بیستم می‌دانند.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی احیای یک جامعه سنتی در یک دنیای مدرن بود و باعث تحولات عظیمی در جامعه و مردم شد.

وی افزود: انفجار جمعیتی پس از انقلاب اسلامی، شهری شدن و تغییرات اقلیمی و زیست‌محیطی باعث ایجاد برخی تغییرات در جامعه و آسیب‌های اجتماعی شده است.

رستم‌وندی در خصوص انفجار جمعیتی گفت: جوان بودن جامعه یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی است؛ امروز به‌رغم اینکه به سمت سالمندی می‌رویم، ۵۰ درصد از ظرفیت ما زیر ۳۰ سال است که مدیریت صحیح و بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند باعت تعالی ما شود.

قائم‌مقام وزیر کشور بیان کرد: ایران امروز در مقایسه با دوران قبل از انقلاب اسلامی به یک جامعه با سواد تبدیل شده است. امروز تعداد دانشجویان ما نسبت به زمان قبل از انقلاب ۲۵ برابر شده است و در حال حاضر بیش از چهار میلیون دانشجو داریم.

وی یادآور شد: در گذشته، جامعه روستایی از جامعه شهری بیشتر بود، اما به دلایل مختلف ازجمله خشکسالی، روستائیان به شهر مهاجرت کردند.

رستم‌وندی با اشاره به اینکه امروز جامعه ایرانی تبدیل به یک جامعه جهانی شده و شبکه‌های اجتماعی ما را به جامعه جهانی متصل کرده است، گفت: در سال ۲۰۰۰ بیش از ۲۵۰ هزار کاربر فضای مجازی داشتیم که این تعداد هم‌اکنون به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده و این خود بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی یک جامعه مقاوم در برابر تغییرات است، افزود: خانواده ایرانی به عنوان بنیادی‌ترین نقطه اتکا، دین به دلیل داشتن ریشه‌های استوار در تاریخ و رهبری به عنوان یک عامل موثر و کارآمد باعث شده‌اند که در برابر این تغییرات منفی ایستادگی کنیم.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم، می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها