کدخدایی:

اعداد و ارقام لایحه بودجه 98 شفافیت لازم را ندارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد، به‌ویژه آنکه آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد.
کد خبر: ۳۲۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 09January 2019

اعداد و ارقام لایحه بودجه ۹۸ شفافیت لازم را نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه جلسه امروز «چهارشنبه 19 دی‌ماه» شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره بودجه متأسفانه اشکالات متعددی وجود دارد، به‌ویژه آنکه آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام شفافیت لازم وجود ندارد؛ موضوعی که اخیراً هم در رسانه‌ها مطرح شده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند، افزود: نکات و ایراداتی که شورای نگهبان در سال‌های گذشته به لایحه بودجه وارد دانسته، باید از سوی دولت و مجلس برطرف شود و تقاضای ما این است که با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، نمایندگان این لایحه را با دقت بیشتری بررسی و تصویب کنند.

کدخدایی افزود: یک اشکال کلی دیگری که وجود دارد این است که شورای نگهبان همیشه از لحاظ مدت زمان بررسی لایحه بودجه در مضیقه است و فرصت 20 روزه برای بررسی و اظهارنظر کافی نیست.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس در سال‌های آینده به گونه‌ای عمل نمایند تا این شورا بتواند در زمان محدودی که برای بررسی لایحه بودجه دارد، استفاده کند و این فرصت را از شورای نگهبان نگیرند.

کدخدایی همچنین با اشاره به عضویت و آغاز به کار آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان گفت: خوشبختانه آیت‌الله لاریجانی در 20 سال گذشته در مناصب مهمی حضور داشته است و قبلاً نیز حضور وی را در شورای نگهبان تجربه کرده بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان افزود: آیت‌الله آملی لاریجانی در سمت ریاست قوه قضاییه ایفای نقش کرده است و اکنون که در شرف اتمام مسوولیتش در آن قوه است، خوشحالیم که دوباره در شورای نگهبان حضور دارند؛ امیدواریم امور شورا با حضور وی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها