کارشناسان صهیونیست: جنگ آینده برای اسرائیل، تفریح نخواهد بود

کارشناسان با اتکا به عوامل مختلف مانند گزارش‌ها درباره آماده نبودن ارتش رژیم صهیونیستی و در مقابل، اعتماد به توانمندی حزب‌الله، معتقدند جنگ آینده برای اسرائیل مکانی برای تفریح نخواهد بود.
کد خبر: ۳۲۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 11January 2019

کارشناسان صهیونیست: جنگ آینده برای اسرائیل، تفریح نخواهد بودبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، کارشناسان صهیونیست با اتکا به عوامل مختلف از جمله گزارش‌ها درباره آماده نبودن ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ و در مقابل، اعتماد به تقویت توانمندی حزب‎الله، معتقدند جنگ آینده برای اسرائیل مکانی برای تفریح و سرگرمی نخواهد بود.

با توجه به سرعت تحولات منطقه‎ای، همچنان محتوای گزارشی که اسحاق بریک، مامور پیگیری شکایت نظامیان اسرائیلی ارائه داد و در آن به آماده نبودن ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ آینده اشاره کرد نقل محافل اسرائیلی است.

شبکه یازده تلویزیون اسرائیل در اینباره گفت اسحاق بریک امروز و پس از یک دوره طوفانی، ماموریتش را به عنوان مامور پیگیری شکایت نظامیان، با صدور گزارشی انتقادی علیه ارتش به پایان رساند. از نگاه بریک، مشکل اساسی ارتش اسرائیل این است که ساختار آن با هدف هماهنگی با چالش‌های فوری تعریف شده است بدون آنکه در این زمینه تحولات میادین مختلف درگیری علیه اسرائیل مدنظر قرار بگیرد.

بریک می‌گوید سال‌ها قبل تصمیماتی درباره میزان نیرو در ارتش اتخاذ شده بود، تهدیدی که وجود داشت تهدیدات آن روز منطقه، یعنی حزب الله و حماس بود، اما بعد‌ها خاورمیانه با تغییرات متعددی مواجه شد و در این میان سوری‌ها نیز به میدان رویارویی با اسرائیل بازگشته و اضافه شده‌اند. این مسئله در محاسبات قبلی لحاظ نشده بود در شرایطی که این تهدید امروز در برابر ما قرار دارد. سئوال این است که چگونه ارتشی را بنا نهادند بدون اینکه تغییرات در خاورمیانه را مد نظر قرار داده باشند؟

وی همچنین درباره نوع جنگ آینده و اثرات آن بر اسرائیل هشدار داد و گفت: جنگ آینده در چهار جبهه است، غزه، لبنان، سوریه و ایران، به همراه هزاران موشکی که به سمت ما روانه می‌شود، معتقدم در این شرایط اگر جنگی آغاز شود، جنگ روز غفران (یوم کیپور یا جنگ شش روزه) در برابر آن یک تفریح محسوب می‌شود.

یک افسر اسرائیلی نیز تقابل ارتش رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان را در سال ۲۰۱۹ متفاوت با گذشته دانست و گفت: حزب الله امروز آن حزب اللهی نیست که می‌شناسیم، مبارزانش سازماندهی شده و آموزش دیده اند و می‌خواهند با نظامیان ما وارد نبردی مستقیم شوند. آنان بر اساس نظریات مدرن جنگی وارد میدان می‌شوند. اعضایش نیز تجربیات خوبی از جنگ با ما دارند.

در ادامه، کارشناسان دیگر نیز هشدار دادند حزب‎الله به دلیل تجربیات موفقی که در جنگ با داعش در سوریه دارد، در زمینه تجربه جنگی نیز از توانایی‌های بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار