در صدمین روز قتل روزنامه نگار منتقد سعودی؛

قانونگذاران آمریکایی خواهان مقصر دانستن عربستان در قتل خاشقجی هستند

قانونگذاران آمریکایی در مراسم صدمین روز از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنگره، از دولت دونالد ترامپ خواستند عربستان را مسئول قتل جمال خاشقجی معرفی کند.
کد خبر: ۳۲۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ - 11January 2019

قانونگذاران آمریکایی خواهان مقصر دانستن عربستان در قتل خاشقجی هستندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۱۲ تن از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در همایشی درباره آزادی مطبوعات و بزرگداشت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار دیگر در مقر کنگره از اینکه دولت دونالد ترامپ پاسخ قوی به قتل خاشقجی نداده است ابراز تأسف کردند.

دموکرات‌ها تأکید کردند که روابط استراتژیک و تجاری با عربستان نباید باعث شود ارزش‌هایی مثل آزادی بیان را فراموش کنیم.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر تصمیم گرفتیم که منافع تجاری را بر مسائل دیگر ترجیح دهیم در این صورت باید اعتراف کنیم که ارزش‌های اخلاقی را زیرپا گذاشته‌ایم.

قانونگذاران آمریکایی از زمانی که خاشقجی به دست تیم ۱۵ نفره عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید بر لزوم دادن پاسخی قاطع به عربستان تأکید دارند.

دسامبر تعدادی از دوستان جمهوری‌خواه ترامپ به دموکرات‌ها پیوستند و با تصویب قوانینی در سنا درباره پایان حمایت آمریکا از ائتلاف عربی در یمن و مقصر دانستن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی، ترامپ را به چالش کشیدند. با این حال مجلس نمایندگان که بیشتر تحت کنترل جمهوری‌خواهان است این قوانین را تصویب نکرد.

مایکل مکول، عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا قتل خاشقجی را «شکست بزرگی در روابط واشنگتن و ریاض» دانست و بر لزوم ایجاد تغییراتی در این روابط تأکید کرد.

سازمان اطلاعات آمریکا پیشتر به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است. ترامپ که روابط خوبی با ولیعهد عربستان دارد او را مسئول این قتل نمی‌داند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار