امام جمعه اهواز:

شهدای مدافع حرم نماد بارز ابراز ارادت مسلمانان به حضرت زینب کبری (س) هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: مردم به حضرت زینب (س) ارادت بسیاری دارند و برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) جان خود و فرزندانشان را نثار کردند.
کد خبر: ۳۲۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ - 11January 2019

مردم برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود و فرزندانشان را نثار کردندبه گزارش دفاع پرس از اهواز، آیت‌الله سید«محمدعلی موسوی‌ جزایری» امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا به معنای پرهیزکاری، خوف از خدا و اجتناب از گناه است.

وی افزود: برخلاف نظر و تهمت مغرضان مبنی براینکه اسلام نیمی از جامعه یعنی زنان را فراموش کرده، علمای اسلام پاسخ و تالیفات ارزشمندی داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: مخاطب آیات بسیاری در قرآن‌کریم زنان هستند که در آن تکالیف بسیاری در زمینه‌های مختلف تعیین شده و به جایگاه زن پرداخته است. اگر مغرضان تنها بخشی از قرآن را می‌خواندند چنین سخنی بر زبان نمی‌آوردند.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری (س) و تبریک این مناسبت به مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: مردم به حضرت زینب (س) ارادت بسیاری دارند و برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) جان خود و فرزندانشان را نثار کردند که این برگرفته از عشق و ارادت به این بانو است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به این‌که در هر استانی بنا است که فیلم یکی از شهدای مدافع حرم آن استان ساخته شود، افزود: برای استان خوزستان نیز شهید «هادی کجباف» انتخاب شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که واژه زینب به معنای زینت پدر است، ادامه داد: القاب بسیاری برای حضرت زینب کبری (س) عنوان شده که از جمله آن می‌توان به «عقیله القریش»، عقیله بنی‌هاشم اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه از پرستاران زحمتکش تقدیر و روز پرستار را به این قشر فداکار تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها