امام جمعه شیراز مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ متعالیه بر مبنای فلسفه اسلامی در علم پزشکی

آیت‌الله «لطف‌الله ‌دژکام» با بیان اینکه از مسائل مهم در عصر حاضر، توجه به پزشکی متعالیه است، گفت: باید به مرور فرهنگ متعالیه را بر مبنای حکمت و فلسفه اسلامی در علم پزشکی نهادینه کنیم و آن را رشد داده و اعتلا بخشیم.
کد خبر: ۳۲۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ - 11January 2019

باید فرهنگ متعالیه بر مبنای فلسفه اسلامی در علم پزشکی قرار بگیردبه گزارش  دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله ‌دژکام» امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز به روز پرستار اشاره کرد و اظهار داشت: در بسیاری از موارد می‌توان از بیماران در منزل بهتر نگهداری کرد که هم هزینه‌های مالی مردم کاهش پیدا می‌کند و هم دستاوردهای بهتری نیز به دنبال دارد که این مسئله از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قالب ارائه طرحی در حال پیگیری است که در آینده جزییات آن عمومی می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) الگوی پرستاران است و همین نکته مایه افتخار برای پرستاران است، نکات بسیاری را از پرستاری حضرت زینب می‌توان بهره برد.

دژکام با اشاره به اینکه از مسائل مهم در عصر حاضر، توجه به پزشکی متعالیه است، گفت: باید به مرور فرهنگ متعالیه را بر مبنای حکمت و فلسفه اسلامی در علم پزشکی نهادینه کنیم و آن را رشد داده و اعتلا بخشیم.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در این موضوع انسانی‌تر و اخلاقی‌تر شدن دانش پزشکی و مسائل مرتبط با آن مد نظر است، گفت: در این مسیر یکی از مباحث، بحثی تحت عنوان مراقبت در خانه است.

وی با بیان اینکه مراقبت متعالی در منزل، به شکل آزمایشی در یکی دو نقطه از استان فارس آغاز شده است، گفت: امروز و در دنیای معاصر، متخصصان علم پزشکی هم متوجه شده‌اند که مراقبت از برخی بیماران مبتلا به بعضی بیماری‌ها، در منزل بهتر امکان‌پذیر بوده و نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار