عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ضرورت شفاف‌سازی تصویر مطالبات و بدهی‌های دولت

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از مشکلات نوع کسب درآمدهای دولت است،دولت می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد، فاصله میان هزینه و درآمد را کم کند تا بر اساس محقق شدن این امر، نظام مالی سامان گرفته و بدهی‌هایش کمتر شود.
کد خبر: ۳۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ - 12January 2019

/محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به لایحه بودجه سال 98 که چندی پیش از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد، اظهار داشت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشم‌گیری نداشته و تنها در این لایحه از منظر مبلغ تفاوت‌هایی احساس می‌شود که آن هم به خاطر تورم است.

وی در ادامه با اشاره به هدف عمده آمریکایی‌ها مبنی بر تضعیف توان اقتصادی کشورمان، افزود: توقع مجلس بر این بود که دولت در لایحه بودجه سال جدید دستاوردهای جدید مالی را در نظر بگیرد؛ امروز یکی از مشکلات نوع کسب درآمدهای دولت است؛ لذا دولت می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد، فاصله میان هزینه و درآمد را کم کند تا بر اساس محقق شدن این امر، نظام مالی سامان گرفته و بدهی‌های دولت کمتر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نظام مالی ما با مشکل مالیاتی مواجه است، انتظار می‌رود در این رویه اصلاحاتی صورت گیرد تا درآمدهای مالیاتی به صورت شفاف اخذ شود؛ زیرا کشورهایی می‌توانند در مسیر توسعه قرار گیرند که مالیات‌های آن به درستی اخذ شود.

سعیدی با بیان اینکه نظام بانکی ما هم باید به سمت استقلال برود، تصریح کرد: امروز بانک مرکزی باید در قبال بانک‌های دولتی و خصوصی عملکرد بهتری داشته باشد و از سایه دولت خارج شود؛ زیرا استقراض از بانک مرکزی هم بدهی دولت را افزایش می‌دهد و هم نظام بانکی را تضعیف می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: امسال کشور ما باید حاصل چهل سال مقاومت خود در مقابل استکبار را مشاهده کند. ایران در طول این چهل سال توانسته دستاوردهای عظیمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... به‌دست آورد. 

این نماینده مجلس دهم افزود: در زمینه فرهنگی، ما شاهد رشد چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف از جمله سینما، موسیقی، تئاتر، کتاب و هنرهای تجسمی بوده‌ایم. خوشبختانه امروز در سینما شاهد تولیدات مناسب با کیفیت بالا هستیم و نباید فراموش کنیم که سالن‌های سینمایی زیادی در استان‌های کشور احداث شده است.

وی با اشاره به میزان رشد چشم‌گیر انتشار کتاب در دوران بعد از انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه کتاب‌های زیادی پس از انقلاب به چاپ رسیده و نسبت آمار کتاب‌های چاپ شده در این دوران به هیچ وجه با دوران حکومت طاغوت قابل قیاس نیست و این از دستاوردهای عظیم دیگر در زمینه فرهنگ است.

این نماینده خانه ملت تمام توطئه‌ها و اقدامات ضد انسانی دولتمردان آمریکایی در جهت ضربه‌زدن به انقلاب و نظامی اسلامی ما را بی‌اثر خواند و گفت: جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در مقابل چشم‌های تمام بدخواهان داخلی و خارجی کشورمان، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد؛ لذا در این برهه از زمان یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان و متولیان فرهنگی امر، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت به ویژه نسل جوان کشور است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار