تهیه‌کننده و کارگران دفاع مقدس خبر داد؛

ساخت مستند سردار شهید «همت‌الله متو» در مازندران

تهیه‌کننده و کارگران دفاع مقدس از ساخت مستند سردار شهید «همت‌الله متو» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ - 12January 2019

ساخت مستند سردار شهید «همت الله متو» در مازندران«جواد محمدی» تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، از ساخت فیلم سردار شهید «همت‌الله متو» در این استان خبر داد و اظهار داشت: این فیلم مستند بازسازی 30 دقیقه‌ای در پل معلق آمل، اسپی کلا، رضوانیه و ساختمان قدیمی بسیج فیلمبرداری شده و در مرحله تدوین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجری طرح این فیلم مستند «مهرشاد فیلم» است، عنوان کرد: همچنین «شکیلا مسعودی» دستیار، «رضا حبیبی» بازیگر نقش سردار شهید «متو»، «سعید علی‌نژاد» مدیر تولید، «مجید قربانی» تدوینگر، «حمید بنا» نویسنده متن و «امیر مصطفی زاده» گوینده متن از جمله دیگر عوامل ساخت این مستند هستند.

محمدی با بیان اینکه طرح و ایده فیلم از سال گذشته به ذهنم رسیده است، ادامه داد: کار فیلمنامه به مدت حدود 2 ماه زمان برد تا آماده شود.

تهیه کننده و کارگران فیلم‌های دفاع مقدسی در ادامه با بیان اینکه این فیلم فاخر با حمایت ویژه مالی توسط خانواده سردار شهید «متو» ساخته می‌شود، گفت: همچنین در ساخت فیلم از حمایت معنوی نیروی انتظامی استان، انتظامی آمل، اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آمل، کلانتری 11 آمل، فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، گردان امام حسین (ع) آمل، سپاه ناحیه آمل، ساختمان بامک سپه آمل و سردار «مهدی خانی» برخوردار شدیم.

محمدی با عنوان اینکه نام این فیلم هنوز مشخص نشده است، از انتخاب نام فیلم پس از تدوین نهایی خبر داد و گفت: در حال حاضر این فیلم به اسم سردار شهید «همت‌الله متو» در دست تدوین است.

وی زمان تدوین نهایی فیلم را 28 دی ماه اعلام کرد و از پخش این مستند در ایام حماسه ششم بهمن آمل از شبکه سراسری و شبکه تبرستان خبر داد و گفت: سردار شهید «همت الله متو» متولد روستای باغبانکلای دریاباری آمل است که دارای ویژگی‌های خاصی بوده که بارزترین و برجسته ترین ویژگی این شهید در ششم بهمن سال 60 تجلی پیدا کرد.

محمدی ادامه داد: پس از حمله کمونیست‌ها به آمل، یک عده از آنان از بالای سینما و ساختمان بسیج و پل معلق و دوازده چشمه را زیر نظر داشتند و کسی جرأت نمی‌کرد روی پل گذر کرد.

این کارگردان در ادامه با عنوان اینکه سردار شهید «متو» تنها کسی بود که توانست به صورت سینه خیز و با چالاکی و چابکی تمام خود را مسلح کند و از ابتدای پل معلق تا امتداد به ساختمان بسیج برساند، اضافه کرد: این در حالی بود که رگبار مسلسل‌ها از بالای سینما به سمت شهید می‌آمد اما شهید «متو» اعتنایی نمی کرد تا اینکه خود را به ساختمان بسیج رساند.

وی با اشاره به رشادت ها و شجاعت‌های سردار شهید «متو» در حماسه ششم بهمن آمل، متذکر شد: شهید «متو» در این درگیری یک نفر از جنگلی‌ها را به درک واصل کرد و به سمت اسپی کلا و رضوانیه رفت و پس از کلی درگیری و پاکسازی منطقه از داخل یک ساختمان متروکه که از دید بچه‌های سپاهی و مردمی دور مانده بود با تفنگ دوربین‌دار یکی از جنگلی‌ها از ناحیه کتف و صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار