دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

افزایش کیفیت آثار جشنواره فجر امسال/ دستاورد‌های جهانی سینمای ایران مدیون انقلاب است

ابراهیم داروغه‌زاده کیفیت آثار ارائه شده در بخش‌های مختلف جشنواره فجر را وجه تمایز این دوره از جشنواره فجر دانست و گفت: دستاورد‌های جهانی سینمای ایران مدیون انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 12January 2019

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ بوده است، اظهار داشت: اصلاً انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود. سینمای ایران پس از انقلاب دچار مهم‌ترین و بیشترین تحولات شد. سینمای ایران هرچه در دنیا اعتبار و افتخار کسب کرده، پس از انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: به واسطه‌ی تحولی که در حوزه فرهنگ و هنر انجام شد، سینمای ما به سینمای اندیشه و هنر تبدیل شد و به واسطه آن در سطح جهان افتخارات زیادی برای کشور کسب شد.

دبیر جشنواره فجر عنوان کرد: می‌توانیم بگوییم یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در حوزه فرهنگ، سینما بوده است. البته سینما نیز همواره در پرداختن به موضوعات خاص در اختیار انقلاب بوده است. در دوران دفاع مقدس بهترین فیلم‌های سینما در این حوزه ساخته می‌شد و سیمرغ‌های جشنواره نیز به آثاری که در این حوزه بود تعلق می‌گرفت.

وی به ایجاد ژانر سینمای دفاع مقدس در سینمای ایران اشاره کرد و ادامه داد: ژانر دفاع مقدس و پرداختن به مسائل انقلاب در سینما دستاورد‌های بزرگی است که با تولید آثار خیلی خوب سینمایی به آن دست یافتیم. سینمای ایران طی چند سال اخیر رویکرد بهتر و دقیق‌تری به مسائل منطقه و جهان اسلام نشان داده است. این آثار که به بحث حضور ایران در سوریه و مسائل شهدای مدافع حرم پرداخته فیلم‌های بسیار خوب و درخشانی بوده‌اند که «به وقت شام» حاتمی‌کیا نمونه این آثار است که در جشنواره سال گذشته حضور داشت.

داروغه‌زاده از حضور فیلم‌هایی خوبی با مضمون انقلاب در بخش‌های مسابقه ملی خبر داد و گفت: کیفیت آثار امسال راه یافته به جشنواره فجر نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده که همه این‌ها نویدبخش یک سینمای خوب است. همه این اتفاقات را مدیون خون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم که امیدواریم در ۴۰ سالگی انقلاب بتوانیم پاسداران خوبی برای خون شهدا باشیم.

دبیر جشنواره فجر به پیام وزیر ارشاد درباره اتفاقات خوب امسال این جشنواره اشاره کرد و گفت: کیفیت آثار امسال جشنوره، کیفیت خوبی است که مورد اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و به لحاظ مضمون آثار خوبی درباره انقلاب و دفاع مقدس داریم که آثار درخشانی هستند.

وی در پاسخ به اینکه در ۴۰ سال گذشته پیشرفت سینمای ایران مضمونی بوده یا فنی گفت: در ۴۰ سال گذشته پیشرفت سینمای ایران به لحاظ فرمی و محتوایی توامان بوده است. امسال سینمای ایران هم در جذب مخاطب موفق‌تر خواهد بود هم اینکه در مضمون و محتوا و رویکرد‌های هنری موفق‌تر است.

داروغه‌زاده گفت: با دیدن آثار امسال متوجه خواهیم شد فیلم‌هایی با مضامین انقلاب وجود دارد که به لحاظ هنری واجد ارزش بالایی هستند و هم به نظر امکان جذب مخاطب نوید آثاری را می‌دهند که می‌تواند با مخاطب در سطح گسترده‌ای ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار