معاون فنی سازمان صدا و سیما در نشست شنبه‌های انقلاب:

صدا و سیما امروز رقیب سازندگان تجهیزات تلویزیونی اروپایی است

رضا علیدادی گفت: ما الان به فکر صادرات محصولات خود بوده و رقیب شرکت‌های سازنده تجهیزات تلویزیونی اروپایی هستیم، به طوری که آن‌ها از جانب ما احساس خطر می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ - 12January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما صبح امروز شنبه ۲۲ در سی و نهمین نشست از سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» که با «دستاورد‌های چهل ساله صدا وسیما» برگزار شد، با اشاره به اینکه مسیر پرافتخاری در صدا و سیما طی شده که الگویی برای سایر دستگاههاست، گفت: در دهه سوم یک بار زیرساخت‌های صدا وسیما کامل شده است و نسل دیگری از فناوری‌ها اغاز شده است و در حال ورود به نسل بعدی در عرصه فناوری‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۵۷ همه روند خرید، نصب و طراحی تجهیزات صدا و سیما توسط خارجی‌ها انجام می‌شد و نیرو‌های داخلی فقط کار اوپراتوری انجام می‌دادند، اظهار داشت: از دهه سوم انقلاب رشد شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما تحول جدی یافت.

علیدادی گفت: تلویزیون آنالوگ ما در دهه چهارم تکمیل شده است و نقطه غیرقابل پوشش تقریبا نداریم و دورترین روستا‌های کشور، تلویزیون قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به سمت تولید داخل نمی‌رفتیم نمی‌توانستیم به این نقطه برسیم. ما الان به فکر صادرات محصولات خود هستیم و شرکت‌های سازنده تجهیزات تلویزیونی اروپا رقبای ما در دنیا هستند و از جانب شرکت‌های ما احساس خطر می‌کنند.

معاون فنی سازمان صدا وسیما گفت: در سال ۹۵ میزان موج کوتاه رادیو را کاهش دادیم و تمام تجهیزات موج متوسط را در داخل می‌سازیم، در حالی که تا سال ۷۵ تمام تجهیزاتش از کشور کانادا می‌آمد.

وی دستاورد‌های ماهواره‌ای صدا و سیما و سرعت توسعه آن را قابل توجه خواند و افزود: پخش زنده ۳۳ تصویر در یک قاب در انتخابات سال ۹۰ برای اولین بار در زمینه سیگنال رسانی زمینی رخ داد و طرح دشمن را که می‌خواست مانند فتنه ۸۸ شبهه افکنی کند، خنثی کرد.

علیدادی با اشاره به اینکه همه شبکه‌های استانی از نظر زمان پخش و استفاده از فناوری‌ها در حد شبکه‌های ملی فعالیت می‌کنند، گفت: در بسیاری از کشور‌های اطراف، پایه گذاری استودیو‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی توسط کارشناسان ما صورت می‌گیرد.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: پیام‌رسان سروش کار افتخارآفرینی بود، اما به علت بی توجهی برخی مسئولان قدری دیر در دسترس مردم قرار گرفت. در رسانه‌های نوین اصل خوداتکایی برای ما مهم است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها