معاون فنی سازمان صدا و سیما در نشست شنبه‌های انقلاب:

صدا و سیما امروز رقیب سازندگان تجهیزات تلویزیونی اروپاست

رضا علیدادی گفت: ما الان به فکر صادرات محصولات خود و رقیب شرکت‌های سازنده تجهیزات تلویزیونی اروپایی هستیم، به طوری که آن‌ها از جانب ما احساس خطر می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 12January 2019

صدا و سیما امروز رقیب سازندگان تجهیزات تلویزیونی اروپایی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما صبح امروز «شنبه 22 دی‌ماه» در سی و نهمین نشست از سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» که با «دستاوردهای چهل ساله صدا و سیما» برگزار شد، با اشاره به اینکه مسیر پرافتخاری در صدا و سیما طی شده که الگویی برای سایر دستگاه‌هاست، اظهار داشت: در دهه سوم انقلاب یک بار زیرساختهای صدا و سیما  کامل شده  و نسل دیگری از فناوری‌ها آغاز شده است و در حال ورود به نسل بعدی در عرصه فناوری‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا سال 57 همه روند خرید، نصب و طراحی تجهیزات صدا و سیما توسط خارجی‌ها انجام می‌شد و نیروهای داخلی فقط کار اپراتوری انجام می‌دادند، اظهار داشت: از دهه سوم انقلاب رشد شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما تحول جدی یافت.

علیدادی گفت: تلویزیون آنالوگ ما در دهه چهارم تکمیل شده است و نقطه غیرقابل پوشش تقریبا نداریم‌ و در دورترین روستاهای کشور، تلویزیون قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به سمت تولید داخل نمی‌رفتیم نمی‌توانستیم به این نقطه برسیم. ما الان به فکر صادرات محصولات خود هستیم و شرکت‌های سازنده تجهیزات تلویزیونی اروپا رقبای ما در دنیا هستند و از جانب شرکتهای ما احساس خطر می‌کنند.

معاون فنی سازمان صدا و سیما گفت: در سال 95 میزان موج کوتاه رادیو را کاهش دادیم و تمام تجهیزات موج متوسط را در داخل می‌سازیم، در حالی که تا سال 75 تمام تجهیزاتش از کشور کانادا می‌آمد.

وی دستاوردهای ماهواره‌ای صدا و سیما و سرعت توسعه آن را قابل توجه خواند و افزود: پخش زنده 33 تصویر در یک قاب در انتخابات سال 90 برای اولین بار در زمینه سیگنال‌رسانی زمینی رخ داد و طرح دشمن را که می‌خواست مانند فتنه 88 شبهه‌افکنی کند، خنثی کرد.

علیدادی با اشاره به اینکه همه شبکه‌های استانی از نظر زمان پخش و استفاده از فناوری‌ها در حد شبکه‌های ملی فعالیت می‌کنند، گفت: در بسیاری از کشورهای اطراف، پایه‌گذاری استودیوهای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی توسط کارشناسان ما صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها