معاون برون مرزی صدا و سیما:

عملیات «کربلای5» چکیده و عصاره دفاع مقدس بود

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین درس عملیات «کربلای5» برای ما این است که در اوج ناامیدی، محاصره و سختی؛ توکل به خدا، امید و ایثار می‌­تواند کارگشا باشد و این عملیات چکیده و عصاره دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۳۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ - 12January 2019

گفتگو با معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی///پیروزی در سایه توکل به خدا و ایثار محقق خواهد شد/ عملیات «کربلای5» چکیده و عصاره دفاع مقدس بود«پیمان جبلی» معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حاشیه نشست رزمندگان گردان ادوات تیپ 21 امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در مشهد اظهار داشت: عملیات «کربلای5» چکیده و عصاره دفاع مقدس بود. در این عملیات زیباترین صحنه­‌های رشادت، جانبازی و مقاومت خلق شد.

وی افزود: اگر تمام عرصه­‌ها و لحظه‌­های جنگ را قله‌­های دفاع مقدس بدانیم به نظر من خط الرأس آن در «کربلای5» اتفاق افتاد؛ لذا «کربلای5» به عنوان پیشانی دفاع مقدس و جنگ هشت ساله باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و خاطرات و سرگذشت شهدا و رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند باید ثبت و ضبط شود.

جبلی ادامه داد: بزرگترین درس عملیات «کربلای 5» برای ما این است که در اوج ناامیدی، محاصره و سختی؛ توکل به خدا، امید و ایثار می­‌تواند کارگشا باشد.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز داشت: عملیات «کربلای 5» زمانی اتفاق افتاد که دو هفته قبل از آن همه کسانی که در این عملیات حضور داشتند به نوعی نزدیکترین دوستانشان را در عملیات «کربلای 4» از دست داده بودند و بعد از ضربه سخت روحی که در عملیات «کربلای 4» متحمل شدند، عملیات «کربلای 5» آغاز شد و با موفقیت به اتمام رسید.

وی تأکید کرد: پیروزی در عملیات «کربلای5» به این معناست که در هر عرصه‌­ای که سختی، محاصره، فشار و تشدید دشمنی دشمنان وجود داشته باشد باز هم باید امید داشت چون راه باز است. امید را فقط باید به خداوند داشت. توکل و ایمان به هدف می‌تواند موفقیت و پیروزی را به همراه داشته باشد و این حقیقت برای جامعه امروز ما درس است.

فرهنگ دفاع مقدس چراغ راه است

جبلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: آنچه امروز داریم مربوط به اندوخته­‌های ما از دوران دفاع مقدس است. توفیق و پیشرفت، اقتدار و دستاوردهایی که در کشور، منطقه و جهان کسب کردیم همه از برکت و نعمات دفاع مقدس به شمار می‌­روند.

وی ادامه داد: جوانی که با حدود 20 سال به عنوان مدافع حرم در سوریه به شهادت می‌­رسد، زمانی متولد شده که جنگ پایان یافته و او دفاع مقدس را درک نکرده است؛ اما فرهنگ ایثار و شهادت آنچنان جامعه را حفظ کرده و نسل اندر نسل تداوم داشته که همین جوان مثل رزمندگان و شهدای دفاع مقدس با همان اهداف در جهت اعتلاء اسلام پا در میدان جهاد می­‌گذارد.

جبلی در پایان با بیان اینکه ذخیره ارزشمندی که از دفاع مقدس کسب کردیم همچنان می­‌تواند چراغ راه باشد گفت: ما مواقعی مواجه می­‌شویم با عرصه­‌هایی که دشمن با فشارهایی همچون تحریم به دنبال آن است تا ناامیدی و از دست دادن داشته‌­ها را به عنوان خوراک تبلیغاتی به جامعه تزریق ­کند. اگر ما با همان روحیه دفاع مقدس و با در نظر داشتن اهداف و واقعیت انگاشتن پیروزی­‌ها و نه شکست­‌ها به دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نگاه کنیم قطعاً می‌­توانیم سختی‌­ها را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار