ساعدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انقلاب اسلامی نقشه شوم غربی‌ها را خنثی کرد/ نقش بی‎بدیل ایران در تامین امنیت کشورهای منطقه

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هدف عمده آمریکایی‌ها سلطه بر کشورهای منطقه بود که این خواسته با ظهور انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.
کد خبر: ۳۲۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 13January 2019

انقلاب اسلامی نقشه شوم غربی‌ها را خنثی کرد/ نقش ایران در تامین امنیت منطقه‌ای بی‌بدیل است«قاسم ساعدی» نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی کشورمان نسبت به تمام انقلاب‌های به وقوع پیوسته در جهان تفاوت دارد، اظهار داشت: اهداف و دستاوردهای انقلاب ایران در مقایسه با انقلاب‌های جهان استثنایی است؛ چراکه تمام انقلاب‌هایی که در جهان رخ دادند بعد از مدتی با کودتا سقوط کردند.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه مردم ما بعد از 40 سال همچنان به آرمان‌های والای امام راحل و انقلاب پایبند هستند، افزود: مهم‌ترین دلیلی که باعث شده انقلاب و جمهوری اسلامی از تمام توطئه‌ها و گزندهای دشمنان در امان باشد، صیانت مردم از انقلاب با اتکا به باورهای قلبی‌شان است؛ همین امر متمایزکننده انقلاب کشورمان با سایر انقلاب‌های جهان است.

ساعدی با اشاره به جایگاه ایران در دوران حکومت پهلوی در جوامع بین‌المللی تصریح کرد: کشور ما در دوران رژیم پهلوی مانند سرباز در اختیار نظام سلطه و استعمارگران بود؛ بی‌تفاوتی سردمداران پهلوی نسبت به امور کشور، باعث شده بود که ایران به حیات خلوت کشورهای بیگانه مبدل شود تا آن‌ها منافع کشورشان را با غارت ایران تامین کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب، خون‌های فراوانی تقدیم اسلام شده است، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت، ایثار، شهات و ازخودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است؛ لذا جنگ تحمیلی که به خواست دولتمردان آمریکایی برای ریشه‌کن شدن انقلاب نوپای کشورمان طراحی و راه اندازی شد، با غیرت، همت و وطن‌دوستی ملت ما ناکام ماند.

وی با اشاره به خصومت‌های آمریکایی‌ها با کشورمان از بدو ظهور انقلاب اسلامی، گفت: هدف عمده آمریکایی‌ها سلطه بر کشورهای منطقه بود که این خواسته با ظهور انقلاب نقش بر آب شد؛ چراکه کشورهای منطقه با الگوگیری از دوران دفاع مقدس، به مقابله با اقدامات ضد اسلامی و ضد انسانی آمریکایی‌ها برخاسته‌اند و تمام معادلات سیاسی غربی‌ها از سوی ایران از بین رفت.

ساعدی با اشاره به شکل‌گیری جریان تکفیری داعش به خواست آمریکایی‌ها و روانه شدن آنها به عراق و سوریه به منظور تجزیه کشورهای اسلامی، نقش ایران در شکست داعش را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: ایران امروز نه‌تنها در داخل کشور دارای امنیتی مقتدرانه است، بلکه در منطقه و فرامنطقه نیز در راستای ثبات امنیت نقش مهمی ایفا کرده و می‌کند که مصداق بارز آن تضعیف و شکست داعش در منطقه است.

ساعدی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت از کشورمان به سایر کشورها صادر شده است به مقاومت و ایستادگی و دشمن‌ستیزی کشورهایی همچون عراق، سوریه، یمن، لیبی، مصر و تونس اشاره کرد و افزود: علت اصلی دشمنی آمریکایی‌ها با ایران این است که بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: اگر امروز از رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان رژیمی حقیر و ذلیل یاد می‌شود به خاطر نقش اساسی ایران است؛ چرا که مبارزه با داعش در منطقه باعث شکست نقشه شوم آمریکا مبنی بر ایجاد ثبات امنیتی برای رژیم صهیونیستی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان، جوانان غیور ایران اسلامی را پرورش یافته انقلاب دانست و گفت: جوانان و رزمندگان کشورمان برای دفاع از حریم ولایت و اسلام در هر کجای دنیا که حق مظلومی در حال ضایع شدن باشد، داوطلبانه پیشگام هستند و در این راستا شهدای مدافع حرم به منزله دستاوردهای انقلاب هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار