اوحدی:

شعر دفاع مقدس نشأت گرفته از شعر آیینی کربلا است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: شعر دفاع مقدس نشأت گرفته از شعر آیینی کربلا و شعری است که باطن آن بر پاره‌های تن جانبازان عزیز می‌نشیند.
کد خبر: ۳۲۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ - 12January 2019

شعر دفاع مقدس نشأت گرفته از شعر آیینی کربلا استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «شکوه شعر» شامگاه شنبه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه بخشی از انتقال مفاهیم عاشورا با زبان شعر شکل گرفته است، اظهار داشت: شکی نداریم که بخشی از کاری که حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا انجام دادند با زبان شعر بود.

وی گفت: امام جعفر صادق (ع) بارها از شاعران خواستند برای اهل بیت (ع) شعر بگویند و فرمودند هر کسی در بیان مصیبت اهل بیت (ع) شعر بگوید خداوند خانه‌ای در بهشت به او خواهد داد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران افزود: شعر هم مثل سایر پدیده‌های عالم ظاهر و باطنی دارد. ظاهر شعر همان کلمات منظوم و زیبا و شیواست. اما باطنی دارد که تحولی در انسان‌ها به وجود می‌آورد و مایه رسد و کمال می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: شعر دفاع مقدس نشأت گرفته از شعر آیینی کربلا و شعری است که باطن آن بر پاره‌های تن جانبازان عزیزی می‌نشیند که همه چیزشان را فدا کردند که جامعه مسیر کمالش را طی کند. حتماً شعر دفاع مقدس و شعر انقلاب برگرفته از ایثارگری‌های شهدایی است که با هیچ بیان دیگری عظمت آن‌ها به تصویر کشیده نمی‌شود.

علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی‌فر، سعید بیابانکی، علی‌محمد مودب و مصطفی محدثی‌خراسانی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها