«محمد مهرآیین» به دیدار فرزندان شهیدش شتافت

«محمد مهرآیین» رئیس اسبق فدراسیون جودو و پدر شهیدان رضا و ناصر مهرآیین آسمانی شد.
کد خبر: ۳۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ - 28January 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «محمد مهرآیین» رئیس اسبق فدراسیون جودو و پدر شهیدان رضا و ناصر مهرآیین و جوانمرد ورزش و تاریخ انقلاب امروز به دیدار فرزندانش شتافت.

مراسم تشییع پیکر مطهر این پدر شهید سه شنبه نهم بهمن ماه 97 از ساعت 9 صبح با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه ورزش و انقلاب و عموم مردم از مقابل فدراسیون جانبازان و معلولان واقع در خیابان ورکش برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مرحوم محمد مهر آیین سال 1318 در شهرستان محلات متولد شد. در کودکی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد که این مهاجرت سرآغاز زندگی جدیدی برای او بود و موجب شد تا دسترسی نزدیکی به کانون‌های فعال مذهبی سیاسی بیابد؛ سپس فراخور حال و توانایی‌هایش با گروه‌های مختلف مبارز و سیاسی ارتباط بگیرد و فعالیت‌هایی را صورت دهد.

وی به دلیل داشتن قدرت بدنی و مهارت در ورزش‌های رزمی چون جودو و کاراته، کلاس‌های رزمی و آمادگی دفاعی را برای تعدادی از گروه‌ها همچون حزب‌الله و موتلفه اسلامی برگزار کرد. گروگان‌گیری شهرام پسر اشرف پهلوی از جمله عملیات‌هایی است که محمد در آن نقش اصلی و محوری به عهده داشت. او در طول مبارزات خود، سه بار دستگیر، بازجویی و به شدت شکنجه شد و تا سال 1356 در زندان به سر برد.

نام دیگر مهرآیین، داودآبادی است؛ اما به اسامی داوودی، محمدجودو و محمد موتوری نیز مشهور است. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی حضور داشت و مناصب و مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار بود که مدیر خدمات عمومی مجلس، مدیریت کل پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیر کل تربیت بدنی بنیاد جانبازان از جمله آنان است. مهرآیین در پیروزی‌ها و درخشش‌های تیم‌های ورزشی معلولان و جانبازان کشور در پیکارهای جهانی و المپیک نقش به سزایی داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار