گزارش دفاع پرس- ۱/

نمایش دستاورد‌های ملی حوزه دفاعی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰»+ تصاویر

دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه «اقتدار ۴۰» در مصلی تهران به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۳۳۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 11February 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، همزمان با ایام گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه «اقتدار ۴۰» در مصلی تهران به نمایش درآمده است.

دستاورد‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه یا تماماً به دست متخصصان توانمند دفاعی کشور ساخته شده و یا این‌که نمونه خارجی آن به‌صورت مهندسی معکوس ارتقاء یافته و تحت عنوان یک تکنولوژی جدید در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.

نیرو‌های مسلح برای به‌دست آوردن این دستاورد‌ها علی‌رغم تکیه بر توان زیرمجموعه‌های خود، از شرکت‌های خصوصی نیز در راه پیشرفت تجهیزاتی خود بهره برده‌اند.

در نمایشگاه «اقتدار ۴۰»، موشک‌های دوربرد نظیر «خرمشهر» (برد: ۲ هزار کیلومتر)، «سجیل» (برد: ۲ هزار کیلومتر)، «قیام» (برد: ۷۰۰ کیلومتر)، «قدر» (برد: ۱۹۵۰ کیلومتر) و «عماد» (برد: ۱۶۵۰ کیلومتر) به نمایش عموم گذاشته شده است.

نمایش دستاوردهای ملی حوزه دفاعی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» + تصاویر

همچنین رادارهای «آرش»، «مطلع الفجر»، «کاشف»، «بشیر» و نیز سامانه‌های پدافند هوایی «صیاد»، «طبس»، «سوم خرداد» که از افتخارات و دستاوردهای جوانان این مرز و بوم هستند، در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

نمایش دستاوردهای ملی حوزه دفاعی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» + تصاویر

از دیگر تجهیزات موجود در نمایشگاه «اقتدار ۴۰»، می‌توان به خودرو‌های سنگین، نفربر‌ها و تانک‌های تولید متخصصان کشور شامل تانک «ذوالفقار»، خودروی فوق سنگین تاکتیکی ۱۰*۱۰، تانک اصلی میدان نبرد (تیام)، خودروی تجسس «ش.م.ر»، خودروی تاکتیکی ۶*۶ بومی «کیان»، خودروی مقاوم در برابر تخریب به‌همراه دکل جست‌وجوگر، خودروی متحرک‌سازی ضدهوایی ۳۵ میلی‌متری و خودروی ضدمین و ضدکمین «طوفان» اشاره کرد.

نمایش دستاوردهای ملی حوزه دفاعی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» + تصاویر

نمایش دستاوردهای ملی حوزه دفاعی در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» + تصاویر

در قسمتی دیگر از نمایشگاه «اقتدار ۴۰»، تجهیزات صنایع دریایی ساخته شده توسط متخصصان غیور ایرانی به نمایش درآمده و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار