در نشست خبری فیلم «ردخون» مطرح شد؛

مهدویان: آنچه معتقدم را می‌سازم/ رضوی: بازخورد‌ها خوب باشد اکران نوروزی خواهیم گرفت

نشست خبری فیلم «ماجرای نیمروز؛ ردخون» با حضور محمدحسین مهدویان و سیدمحمود رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ - 10February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری فیلم «ماجرای نیمروز؛ ردخون» با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، سید محمود رضوی تهیه کننده، ابراهیم امینی نویسنده، هادی بهروز مدیر فیلمبرداری، کامران حجازی مجری طرح، حبیب خزائی‌فر آهنگساز، شهرام خلج طراح گریم، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، حسین مهری و مهدی زمین‌پرداز بازیگران این اثر برگزار شد.

محمدحسین مهدویان در ابتدای این نشست درباره علت ساخت این فیلم اظهار داشت: پس از ساخت ماجرای نیمروز یک‌سری کاراکتر‌های جذاب وجود داشت که به این قضیه فکر کردیم که قصه دیگری را به وسیله آن‌ها روایت کنیم که پس از حدود یک‌ سال‌ و نیم تحقیق درباره قصه فیلم، فیلمنامه آن نوشته شد.

این فیلمساز در پاسخ به اینکه شما نیز همانند حاتمی‌کیا خود را فیلمساز حکومتی می‌دانید، عنوان کرد: من مطابق عقاید خودم فیلم میسازم؛ فیلمساز وابسته نیست بلکه همانطور که می‌اندیشم فیلم می‌سازد.

مهدویان درباره احتمال ندادن سیمرغ در این جشنواره نیز گفت: در جشنواره فیلم فجر هر چیزی احتمال دارد. واقعیت این است که تجربه چهار فیلم گذشته ما اینطور به ما یاد داده که حضور در جشنواره فجر را اولین محک فیلم با مخاطب بدانیم چراکه واکنش‌هایی خواهیم داشت که ناشی از یک اکران کوچک است و بازخورد‌هایی را به ما می‌رساند که خواسته ما از جشنواره است.

وی اظهار داشت: اگر جایزه بگیریم و منتقدین خوششان بیاید خوشحال می‌شویم، اما اگر هم خوششان نیاید و جایزه نگیریم هم به خواسته هایمان رسیده‌ایم و بهالبته پلان‌هایی از کار هم حذف شده است.

مهدویان درباره علت نشان ندادن محسن رضایی در عملیات مرصاد گفت: شخصیت‌های زیادی در این واقعه حضور داشته‌اند، اما فیلم درباره عملیات مرصاد نیست و ما به قصه پایبند بودیم و قرار نبود شخصیت‌های تاریخی را نشان دهیم.

سید محمود رضوی در ادامه گفت: کار از لحاظ تولید، یک کار به شدت سخت و سوژه نیز سوژه خاصی بود که راه رفتن روی لبه تیغ بود. قاعدتا راه همواری نداشتیم، اما از روزی که کار کلید خورد تا به امروز مشکل خاصی وجود نداشت.

وی درباره نوع انعکاس عملکرد گروهک منافقین در این فیلم گفت: در جریان عملیات مرصاد منافقین خشونتی داشتند و مورد برخورد خشن قرار گرفتند و فکر می‌کنم چیزی که به تصویر کشیده شده است خیلی منفی نباشد.

این تهیه کننده عنوان کرد: به قدری نتیجه فیلم از طرف مردم برایمان خوب است که اگر جشنواره از فیلم استقبال کند خوشحال می‌شویم و امیدواریم مردم همان برخوردی که با لاتاری داشتند را با همین فیلم داشته باشند.

رضوی در پاسخ به اکران این فیلم گفت: در جریان ساخت فیلم حتماً مشکلات و نگرانی‌هایی وجود داشته و استقبال از فیلم موجب گرفتن نوبت اکران نوروزی خواهد شد و اگر بتوانیم اکران نوروزی را خواهیم گرفت.

حجازی فر در ادامه این نشست گفت: امسال کار هیئت داوران بخاطر فیلم‌های مهم سخت است و احساس می‌کنم از طریق برخی رسانه‌ها بر هیئت داوران فشار می‌آید، اما به نتیجه نهایی هیئت داوران احترام می‌گذاریم.

وی درباره نقش خود عنوان کرد: خیلی برداشت دم دستی و سطحی از کاراکتر من شده است.

جواد عزتی درباره تفاوت نقش خود در رد خون با ماجرای نیمروز یک گفت: بالاخره هفت سال زمان میان واقعه فیلم اول تا عملیات مرصاد می‌گذشت و باید شخصیت‌ها تفاوت می‌کردند.

بهنوش طباطبایی نیز درباره نقش خود گفت: من خیلی منتظر یک فیلمنامه و نقش خوب بودم که ویژگی‌های آن فقط فیزیک و ظاهر نباشد. وقتی آقای رضوی من را به این کار دعوت کردند خیلی خوشحال شدم. به دلیل اینکه دوست داشتم تجربه جدیدی با ایشان داشته باشم چراکه وقتی با ایشان همکاری دارم فقط دغدغه کارم را دارم.

وی گفت: وقتی کارنامه کار‌های مهدویان را مرور می‌کنیم می‌بینیم او خیلی به دل مردم نشسته است. ایشان فیلمساز سفارشی از طرف مردم است. نقش من چالشی داشتم چرا که از فیلم سیانور چیزی به همراه داشتم و جنس آدم‌های دوره سیانور با چالش‌های منافقین فرق داشت.
انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار