روایت «سی ان ان» از بالا گرفتن جنگ میان ترامپ و دموکرات‌ها

سی ان ان گزارش داد این هفته به وضوح در واشنگتن نشان داد که جنگ زشت میان دونالد ترامپ و دموکرات‌های مجلس نمایندگان خطوط نبرد جدیدی را در کارزار تبلیغاتی 2020 ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 11February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، دموکرات‌های مجلس ماشین تحقیقاتی خود را تاکنون در بسیاری از بخش‌های کاخ سفید علیه ترامپ به کار گرفته و نشان داده‌اند تحقیقات بازپرس ویژه پرونده تبانی روسیه با ترامپ، تنها یکی از نگرانی‌های رئیس جمهور محسوب می‌شود.

دولت ترامپ و متحدانش مشخص کرده‌اند که از هیچ اقدامی برای خنثی کردن تلاش‌های دموکرات‌ها فرو گذار نخواهند کرد.

ترامپ در سخنرانی سالانه اش فرصت را برای تبلیغات برای انتخابات بعدی مغتنم شمرد. او اعلام کرد که «معجزه» اقتصادی در حال رخ دادن است و با طرح ادعای حرکت دموکرات‌ها به سمت سوسیالیسم، شعار‌های متفاوتی را در مورد مهاجرت بیان کرد؛ و انتخابات‌های زودهنگام در برخی ایالات در این هفته نشان داد که ترامپ به رغم شعارهایش، از جایگاه متزلزلی در انتخابات سال بعد برخوردار است.

جدی‌ترین مشکل احتمالی برای ترامپ زمانی ایجاد شد که تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس به ورای روسیه توسعه یافت که احتمالا به این معناست که گزارش رابرت مولر به مشکلاتی که روسیه برایش ایجاد کرده، خاتمه نخواهد داد.

«آدام شیف» رئیس این کمیته اعلام کرد که او به دنبال هر گونه رابطه تجاری‌ای میان ترامپ و عربستان سعودی یا هر کشور دیگری است که اهرمی برای سیاست خارجی دولت ایجاد می‌کند.

این اقدام مخاطره دیگری را برای رئیس جمهوری ایجاد خواهد کرد که کارزار تبلیغاتی، دولت انتقالی، ریاست جمهوری و فعالیت تجاری پیشین اش را تحت تحقیقات شهری، سیاسی، و جنایی می‌بیند.

این در حالی است که از سوی دیگ تنور تبلیغاتی دموکرات‌ها کاملا داغ شده است. سناتور «کوری بوکر» روز جمعه در ایالت آیووا و سناتور «کیرستن گیلیبراند» در کارولینای شمالی تبلیغات می‌کردند.

با این حال ترامپ صبر کرده است. به نظر می‌رسد او باز هم تلاش دارد همچون استراتژی اش در سال 2016، بار دیگر بر مهاجرت متمرکز شود.

ترامپ در این سخنرانی گفت: «می‌توانیم بین اختلافات دیرین پل بزنیم، زخم‌های دیرین را درمان کنیم، ائتلاف‌های جدید بنا کنیم، به راهکار‌هایی تازه دست یابیم.»

اگر این‌ها واقعا اهداف او بود، هرگز نباید وعده می‌داد که برای ساخت دیوارش و مقاومت کردن درباره درخواست‌های کنگره به اعلام وضعیت اضطراری ساختگی متوسل شود.

او همچنین نباید دوباره به توصیف غلط و آتشین خود درباره «یورش چشمگیر مهاجران غیرقانونی» می‌پرداخت. او همچنین نباید این ادعای پوچ و حاکی از عصبانیت را نسبت به تهدید شدن امنیت کشور به دلیل «تحقیقات حزبی احمقانه» علیه خود مطرح می‌کرد.

ترامپ یکی از دستاورد‌های دوحزبی چشمگیر ریاست جمهوری خود را یعنی تصویب اصلاحات کیفری را گرامی داشت. او همچنین به حوزه‌های توافق احتمالی دو حزب در آینده شامل سرمایه گذاری در بخش راه و راه آهن و فرودگاه‌های کشور و پایین آوردن هزینه‌های دارو اشاره کرد.

حتی در این حوزه‌ها پیشرفت بدون قانون‌گذاری دقیق و جدی و مصالحه وجود نخواهد داشت. شکاف‌های حزبی بزرگی در مورد مسائلی نظیر چگونگی تامین بودجه زیرساختی وجود دارد. شیوه مذاکره نامنسجم ترامپ، بی توجهی او به جزئیات، کوته بینی او او و خواسته‌های مبالغه آمیزش این مصالحه را دشوارتر می‌سازد.

اگر قرار باشد در این کنگره دستاوردی دوحزبی وجود داشته باشد، با توجه به این که دموکرات‌ها اکنون کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، این قانونگذاران هستند که باید سردمدار باشند و هر دستاوردی نیز باید دوحزبی باشد.

در حقیقت سخنرانی روز سه شنبه دونالد ترامپ این ضرورت را نشان داد که قانون گذاران کنگره باید برتری خود در زمینه تجارت، سیاست خارجی و دیگر مسائل مهم‌تر را نسبت به این رئیس‌جمهور بی پروا و بی ثبات حفظ کنند.

ترامپ روز سه شنبه سیاست‌های تجاری چند دهه گذشته را که در حقیقت به کیفیت زندگی آمریکایی‌ها کمک کرده و موفقیت را در سراسر جهان اشاعه داد، «مصیبت بار» توصیف کرد. در عین حال، از جمله ادعا‌های بی اساس او تاکید بر «فاجعه» دانستن توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بود و این که او ادعا کرد، آمریکا در صورتی که او به ریاست جمهوری نمی‌رسید، وارد جنگی بزرگ با کره شمالی می‌شد و این که سقوط اوضاع ونزوئلا نشان می‌دهد چرا آمریکایی‌ها باید درخواست‌های جدید برای پذیرفته شدن سوسیالیسم در کشورشان را رد کنند.

قانونگذاران باید بر نظارت بیشتر بر چگونگی تعامل رئیس جمهور بر سر امنیت ملی و بهانه قرار دادن آن برای ایجاد موانع تجاری اصرار کنند. آن‌ها باید بر حمایت آمریکا از ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر تاکید داشته باشند و در مقابل دست اندازی به ایالت‌های خودمختار، بایستند. آن‌ها باید از ائتلاف‌های سنتی دفاع کنند و در برابر خروج زودهنگام از جنگ با تروریسم در افغانستان و خاورمیانه مقاومت نشان دهند.

کنگره باید برای کسب پیشرفت در حل چالش‌های بزرگ کشور که چه در سخنرانی و چه در عملکرد دولت مورد غفلت ترامپ قرار می‌گیرند، تلاش کند. ترامپ هیچ چیز درباره افزایش نابرابری در ثروت نگفت. ترامپ همچنین به بدهی فزاینده آمریکا که خود آن را بدتر کرده، اشاره‌ای نکرد.

او نشان داد که در انتخابات 2020 شعار‌های پوپولیستی اش را با ادعا‌های اقتصادی اش در هم خواهد آمیخت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار