بازتاب چهلمین سال جشن انقلاب اسلامی در رسانه‌های جهان

حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی چهلمین بهار انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
کد خبر: ۳۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ - 11February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حضور گسترده مردم ایران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های منطقه و جامعه بین‌الملل مواجه شد. برخی از این رسانه‌ها حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی امسال را «سیلی محکمی بر صورت آمریکا» توصیف کردند و برخی نیز با شیطنت سعی کردند تا حضور پرشور مردم را کمتر از واقعیت جلوه دهند.

حضور میلیونی مردم ایران، پیامی روشن برای خارج دارد

شبکه المیادین لبنان که از حدود ۱۰ روز پیش، تحولات و اخبار دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را با ویژه برنامه‌های متعدد از استودیو تهران دنبال کرده است، حضور مردم در راهپیمایی امروز شهر تهران را به صورت زنده پوشش داد.

این شبکه حضور مردم در تهران و دیگر شهر‌های ایران را که از صبح روز دوشنبه به خیابان‌ها آمدند، «میلیونی» توصیف کرد و گفت، «میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در نقاط مختلف این کشور شرکت کردند».

خبرنگار شبکه المیادین با حضور در میان مردم گزارش کرد که مردم ایران از اقشار مختلف به خیابان آمده و علیه آمریکا شعار می‌دهند. به نظر می‌رسد ماهیت ایرانی‌ها اینطور است که وقتی دشمن آن‌ها را تهدید می‌کند، آنان دشمن را به چالش می‌کشند و از کشورشان حمایت می‌کنند.

وی تأکید کرد: «در این گونه مواقع فرقی نمی‌کند که ایرانی‌ها چه گرایش سیاسی دارند، اصلاح‌طلب، اصولگرا، مذهبی یا حتی کسی که لیبرال باشد، از کشورش در مقابل تهدید‌های دشمن خارجی حمایت می‌کند و امروز مشاهده می‌کنید که چه جمعیتی به خیابان آمده است.»

راهپیمایی ایرانی‌ها در گرامیداشت انقلابی که چهره خاورمیانه را تغییر داد

شبکه ترکیه‌ای تی‌آرتی با پوشش زنده از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، گزارش داد که ایرانی‌ها چهلمین سالگرد انقلابی را گرامی می‌دارند، که در سال ۱۹۷۹ چهره خاورمیانه را تغییر داد.

شبکه تی‌آر‌تی وُرلد با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: «در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) دودمان غرب‌گرای (پهلوی) سرنگون شد تا انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی تاسیس شود».

شبکه المسیره: راهپیمایی میلیونی، خیابان‌های تهران را فراگرفت

شبکه المسیره یمن با انتشار عکسی از راهپیمایی مردم تهران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حضور مردم را «میلیونی» توصیف کرد.

المسیره در وبسایت خود نوشت، صبح امروز در پایتخت ایران و همه جای کشور ایران، راهپیمایی‌های میلیونی در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. جمعیت پرشور از صبح زود به خیابان‌های تهران آمدند و از دوازده مسیر بزرگ به سمت میدان آزادی محل برگزاری جشن رهسپار شدند.

محکومیت جنایات ائتلاف سعودی در یمن

شبکه «المسیره» در گزارش دیگری که در انعکاس حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرد، گزارش داد، ایرانی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی بیست و دوم بهمن با در دست گرفتن تصاویری، جنایات ائتلاف سعودی در یمن را محکوم کردند.

در ادامه این گزارش آمده، مصیبت‌های وارده به ملت یمن از خاطر ایرانی‌های شرکت‌کننده در این راهپیمایی از بین نرفته و آن‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی، حمله به یمن را محکوم کردند.

مشارکت مردمی در راهپیمایی امسال بسیار گسترده بود

خبرگزاری «رویترز» با پوشش مراسم باشکوه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد، مشارکت مردمی ایران در این مراسم بسیار گسترده بود.

این خبرگزاری در انعکاس این حضور گسترده مردمی نوشت: «صد‌ها هزار نفر از ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی سراسری در روز دوشنبه چهلمین سالروز سرنگونی شاه و پیروزی آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند».

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «زنان در شرایطی که کودکانشان را همراه آورده بودند، در این راهپیمایی شرکت کردند و به خیابان‌های شهر‌های کوچک و بزرگ آمدند. آن‌ها تصاویر آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را همراه داشتند».

چهلمین سالروز انقلاب اسلامی، عرصه‌ای برای نمایش اقتدار نظامی ایران بود

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «ایرانی‌ها سالگرد پیروزی انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) را گرامی داشتند» نوشت: «چندصد هزار نفر در تهران، دیگر شهر‌ها و شهرستان‌های ایران به خیابان‌ها آمدند تا روزی که چهل سال پیش انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید را گرامی بدارند».

این خبرگزاری آمریکایی با اذعان به حضور گسترده و پرشور ایرانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نوشت که تهرانی‌ها نیز از ده‌ها منطقه مختلف این شهر در میدان آزادی جمع شدند و با تکان دادن پرچم‌های جمهوری اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

این خبرگزاری سپس به نمایش اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران اشاره کرده و نوشت: «در کنار شعار‌های مرگ بر آمریکا، راهپیمایی روز دوشنبه همچنین عرصه‌ای برای نمایش موشک‌های نظامی ساخت ایران بود».

حضور میلیونی مردم ایران و سیلی به آمریکا

شبکه «المنار» لبنان حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه را به «سیلی به آمریکا» توصیف کرد.

در ادامه این گزارش که با تیتر «حضور میلیونی و سیلی به آمریکا» بر روی خروجی المنار قرار گرفته، به یکی شدن راهپیمایی‌های مناطق مختلف تهران در میدان آزادی و سخنرانی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اشاره شده و در ادامه آمده است، از دیگر مراسم‌های امروز ریختن گل بر سر مشارکت کنندگان در راهپیمایی بود.

المنار سپس نوشت، صد‌ها میهمان خارجی از ده‌ها کشور در راهپیمایی‌های انقلاب حضور داشتند و صد‌ها خبرنگار خارجی و داخلی آن را پوشش می‌دادند؛ همانگونه که هزاران خبرنگار و عکاس این حضور را در استان‌های دیگر ایران پوشش می‌دادند؛ این راهپیمایی‌ها علیرغم بارش گسترده برف و باران برگزار شد.

تلاش برای کوچک‌نمایی حضور میلیونی مردم در جشن انقلاب

خبرگزاری فرانسه در بازتاب راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در تهران، برای وصف تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از عبارت «هزاران نفر» استفاده کرد. این در حالی است که خبرگزاری‌های انگلیسی رویترز و آمریکایی آسوشیتدپرس، از عبارت صد‌ها هزار نفر برای توصیف تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن استفاده کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود انقلاب اسلامی ایران را زلزله‌ای سیاسی خوانده که به هزاران سال پادشاهی در ایران پایان داده و حتی اکنون نیز در منطقه طنین‌انداز است.

ایرانی‌ها با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و منتقد شیوه اداره کشورشان هستند

شبکه خبری زددی‌اف آلمان (ZDF) امروز در برنامه «مورگن مگزین» به موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و به صورت زنده با «یورگ برازه» خبرنگار این شبکه که در تهران مستقر شده است، ارتباط برقرار کرد و دیدگاه وی را در زمینه جو حاکم بر راهپیمایی جویا شد.

خبرنگار این شبکه آلمانی در تهران نیز تصریح کرد که مردم ایران مشکلی با جمهوری اسلامی ایران ندارند و آنچه به آن انتقاد دارند، شیوه اداره کشور است.

ایران ۴۰ سال پس از انقلاب خود به قدرت منطقه تبدیل شده است

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که امروز میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمدند تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

این خبرگزاری تأکید کرد که ایران چهار دهه از عمر انقلاب خود را در حالی پشت سر گذاشت که دستاورد‌ها و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داخلی و خارجی داشته است تا مسیر خود به سمت پیشرفت و توسعه را تکمیل کند.

سانا در پایان گزارش داد که ایران در این سال‌ها سیاست مستقلی را در پیش گرفته است که مبتنی بر حسن همجواری و برقراری روابط حسنه با همه کشورهاست و در عین حال، استقلال خود را در تصمیمات سیاسی حفظ کرد و همین مسئله باعث شد که این کشور به یک قدرت منطقه‌ای بدل شود.

ایرانی‌ها با تمسخر آمریکا، چهلمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند

روزنامه یهودی «جوییش پرس» با اذعان به حضور گسترده ایرانی‌ها در راهپیمایی تهران و دیگر شهرها، نوشت که مردم ایران با تمسخر آمریکا، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

این روزنامه آمریکایی که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با اذعان به تعداد عظیم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران و دیگر شهر‌های ایران، نوشت: «ایرانی‌ها از ده روز پیش یعنی از تاریخ از اول فوریه تا ۱۱ فوریه به مدت یک دهه، روز‌های بازگشت آیت‌الله خمینی از پاریس به تهران و پیروزی انقلاب ۱۹۷۹ را جشن گرفتند».

جوییش‌پرس در تصویر این خبر، عکسی از راهپیمایی مردم اردبیل زیر بارش شدید برف را به اشتراک گذاشته و افزود: «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از جشن گرفتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنمی‌دارد».

وعده روحانی برای توسعه توان موشکی ایران

نشریه آلمانی «اشپیگل» در انعکاس راهپیمایی امروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی به مناسبت این روز خطاب به مردم قول داد که ایران همچنان به گسترش برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد.

اشپیگل نوشت که روحانی توضیح داد که ایران مصمم است تا برنامه نظامی خود را با قدرت پیگیری کند و برنامه موشک‌های بالستیک خود را توسعه دهد.

خبرگزاری آلمان هم درباره راهپیمایی امروز و سخنان رئیس‌جمهور نوشته است که ایرانی‌ها به رغم فشار‌های موجود، همچنان به توسعه برنامه‌های دفاعی و موشکی خود ادامه می‌دهند.

راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه ۲۲ بهمن ماه) در تهران و تمامی شهر‌های ایران با شکوهی هر چه تمام‌تر برگزار شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها