نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

کاهش بودجه دفاعی اصلا به صلاح نیست/ نقش هوافضای سپاه خراسان جنوبی در بارورسازی ابرها

حجت الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه ارائه شده در موضوع دفاعی گفت: کاهش بودجه دفاعی اصلا به صلاح نیست چراکه ما در خاورمیانه در وسط آتش زندگی می‌کنیم و اگر برای امنیت خودمان هزینه نکنیم برای ما هزینه‌های بالاتری می‌تراشند.
کد خبر: ۳۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ - 12February 2019

کاهش بودجه دفاعی اصلا به صلاح نیست/نقش هوافضای سپاه خراسان جنوبی در بارورسازی ابرهابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و جشن سالگرد پیروزی انقلاب بسیار باشکوه بود.

وی افزود: مردم علی رغم سختی های موجود اما توجه کامل به اصل حضورشان داشتند که چقدر می تواند سرنوشت ساز باشد و در این شرایط که هدف از تحریم ها جدا کردن مردم از آرمانها است، این حرکت خیلی مهم بود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان بسیار دقت داشتند که راهپیمایی به چه شکل برگزار می شود و امیدوار بودند که سطح راهپیمایی ها کمرنگ باشد، بیان داشت: ملت عزیز ایران دیروز امریکا و دشمنان این ملت را از تحریم های اقتصادی مایوس کردند اما دشمنان بدانند نمی توانند ملت عزیز ما را از نظام مقدس جمهوری اسلامی جدا کنند.

صبر، تلاش و امید به فضل الهی شرط پیروزی است

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: سنت الهی این است که برای پیروزی صبر، تلاش و امید به فضل الهی شرط است و یقینا پیروزی با ملت عزیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات همیشه است و انبیا و پیروانشان در جریان مسیرشان مشکلات زیادی داشتند، اظهار داشت: در نهایت آنها پیروز شدند.

نقش رسانه ها و خبرنگاران در حضور پرشور مردم

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند گفت: آنچه که اتفاق افتاد در کشور و در شهرستان بیرجند، یقینا بخشی از حضور مردم را مدیون تلاش رسانه ها و خبرنگاران هستیم که شرایط را تبیین کردند.

عبادی افزود: شاید اگر شماها اوضاع را تبیین نکرده بودید برخی از مردم در خانه ها می ماندند ولی وقتی مردم اهمیت این موضوع را مشاهده کردند تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: رسانه ها همکار ما هستند چراکه ما نمایندگان و رسانه ها حالت مطالبه گری داریم و مطالبه گری ما بدون همراهی رسانه ها بی ثمر است و آنها می توانند موج رسانه ای بدهند.

رتبه اول خراسان جنوبی در پروژه های آبخیزداری

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های دهه فجر استان خراسان جنوبی اعلام کرد: جای تقدیر از پروژه های افتتاح شده دارد زیرا برخی از آنها مخصوصا پروژه های آبخیزداری که با توجه به خشکسالی ذی قیمت و خیلی مهم است.

حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: امروز در کشور نهضت آبخیزداری ایجاد شده و استان ما با دو استان دیگر در رتبه اول کشور در این زمینه قرار دارند که در تمام شهرستان ها شاهد اجرای پروژه ها در این زمینه هستیم.

راه آهن چیزی نیست که چشم خودمان روی آن ببندیم

وی با اشاره به اینکه توجه دولت و ما به راه آهن است که در گذشته در بودجه ردیف نداشت، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در دور قبل برای آن ردیف ایجاد شد اما توقع ما این است که بیشتر از این انجام شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه آهن چیزی نیست که بشود چشم خودمان روی آن ببندیم چون ما سومین استان معدن خیز در کشور هستیم و در خصوص راه آهن فقط بحث مسافر مطرح نیست و راه آهن جایگاه خاص خودش را دارد.

برای آقای «نوبخت» متاسفم!

عبادی درخصوص پروژه جاده بیرجند-قاین گفت: من برای آقای «نوبخت» متاسفم که برای پروژه قاین باید هنوز توصیه کنم، هرچند از وزیر راه هم توقع داریم که پیگیری کند اما در زمان اقای «خوندی» 2 بار استیضاح وزیر قبلی را امضا کردیم و تذکرات متعددی دادیم.

کاهش بودجه دفاعی اصلا به صلاح نیست

وی با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه ارائه شده در موضوع دفاعی بیان داشت: کاهش بودجه دفاعی اصلا به صلاح نیست چراکه ما در خاورمیانه در وسط آتش زندگی می کنیم و اگر برای امنیت خودمان هزینه نکنیم برای ما هزینه های بالاتری می تراشند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ثمرات انقلاب اسلامی است که اگرچه منطقه ما را ناامن کردند اما کسی جرات نداشته است به خاک این مملکت تعرضی بکند.

عبادی با بیان اینکه از مواردی که باید شعار مرگ بر امریکا را کوبنده تر بگوییم توطئه های امریکاست، عنوان کرد: اگر امریکا نبود «داعش» و «القاعده» وجود نداشت، شما تاریخ را ببینید سالیان قبل کجا در دنیای اسلام این همه ترور وجود داشت آنها با نام اسلام می خواهند این کار را بکنند و می خواهند اینجا ناامن شود تا اسرائیل امنیت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از چیزهایی که فوق العاده در بعد از پیروزی انقلاب موفق بودیم مسائل دفاعی، تسلیحاتی و امنیتی بوده است که البته قرار شده است از صندوق توسعه ملی برای جبران این کاهش بودجه برداشت شود.

هوا فضای سپاه استان خراسان جنوبی فناوری بارورسازی ابرها را در اختیار دارد

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع بارور ساختن ابرها اشاره کرد و گفت: جزو افتخارات ماست که هوا فضای سپاه استان خراسان جنوبی فناوری بارورسازی ابرها را در اختیار دارد.

عبادی با بیان اینکه سال های قبل از فناوری های کشور روسیه استفاده می کردیم افزود: پیگیری های زیادی از وزیر نیرو شده است که استان ما جز اولویت ها برای این موضوع باشد.

وی مطرح کرد: بارورسازی ابرها حدود 20 درصد بارندگی را افزایش می دهد اما مسئله مهم درست مصرف کردن است که در استان خراسان جنوبی نوع مصرف ما در کشاورزی خیلی بد است و خیلی مهم است که اصلاح شود.

«استانی شدن انتخابات مجلس»، طرحی که از مجلس پنجم پیگیری می شده است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس در کشور تبیین کرد: این موضوع از مجلس پنجم همواره مطرح بوده است اما توسط شورای نگهبان بخاطر مغایرت با بعضی از بندها رد شده است، اکنون نیز دنبال رفع این مغایرت ها هستند و بخش هایی از این قانون در مجلس رأی آورده است.

عبادی با بیان اینکه برای این قانون معایب و محاسنی بیان شده است، گفت: پیشنهاد من این است که یکبار به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شود و بعد ارزیابی شود.

نظر رهبر انقلاب در خصوص سفر به استان خراسان جنوبی

وی در خصوص سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی مطر کرد: مطالبات دفعه قبل و قول های رئیس جمهور بر زمین مانده است و امیدواریم وعده های ایشان انجام شود و سریعتر تشریف بیاورند چراکه حضور ایشان خیرهایی برای استان ما دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم برنامه ها و مصوبات خوبی داشته باشند و حتی المقدور با نمایندگان جلسه ای بگذارند و ببینند که مطالبات مردم چیست زیرا ایشان اصلا با مجامع نمایندگان در کشور جلسه ای ندارند و همه مجامع نمایندگان گلایه دارند.

عبادی همچنین با اشاره به دیدار وی و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که مدت ها قبل با رهبر معظم انقلاب صورت گرفته بود، بیان داشت: در این دیدار خصوصی موضوع سفر رهبر به استان خراسان جنوبی مطرح شد که فرمودند مانعی ندارد و ما هم پیگیر هستیم و درخواست داده ایم.

خطر فساد اقتصادی از خطر امریکا کمتر نیست

وی با اشاره به نامه 20 نفر از نمایندگان مجلس به رییس قوه قضائیه گفت: نسبت به 2 نفر که اتهامات سیاسی داشتند یکی برادر آقای «جهانگیری» و دیگری برادر آقای رئیس جمهور بودند که نامه ای نوشتیم و خواستیم علنا محاکمه این افراد انجام شود.

عبادی اضافه کرد: 20 نفر از نمایندگان بیشتر این نامه را امضا نکردند که البته ممکن است برخی افراد را ناراحت کرده باشد.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی خطرش از امریکا کمتر نیست، گفت: البته اکثریت نماینده ها و مسئولین کشور سالم هستند اما اینکه با فساد مبارزه نمی شود دلایلی دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این دلایل رودربایستی است، دلیل دوم ترس است و دلیل سوم نیز این است که گاهی ممکن است خود فرد مشکل داشته باشد و تهدید بشود که پرونده افراد را رو کنند.

عبادی با اشاره به اینکه با دستمال کثیف نمی شود جایی را تمیز کرد، گفت: سالم ها به مراتب بیشترند و افراد فاسد زیاد نیستند اما مبارزه با فساد کار دشواری است و هزینه می برد و باید تعارفات کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات بازی های سیاسی بر مبارزه با فساد ارجحیت پیدا می کند، عنوان کرد: اولویت اصلی مبارزه با فساد است نه بازی های سیاسی اما اجماعی برای مبارزه با فساد در جریانات سیاسی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار