رونمایی از کتاب «چراغ خانۀ ما» با حضور سردار سلیمانی

مراسم رونمایی از کتاب «چراغ خانۀ ما» پیرامون زندگی‌نامه شهید بزرگوار «ذبیح‌الله دریجانی» با حضور سردار «حاج قاسم سلیمانی» در بیت‌الزهرا (س) در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ - 12February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، کتاب «چراغ خانۀ ما» که مروری مستندوار بر زندگی و خاطرات شهید «ذبیح‌الله دریجانی» است، با حضور سردار «حاج قاسم سلیمانی»، همسر، فرزند و تعدادی از همرزمان شهید در محل بیت الزهرا (س) کرمان برگزار شد.

این کتاب مجموعه‌ای است از زندگی و خاطرات سردار شهید «ذبیح‌الله‌ دریجانی» که توسط «محمدرضا صرفی» از اساتید دانشگاه و «شهناز دریجانی» همسر شهید به رشته تحریر درآمده و انتشارات «گرا»ی کرمان آن را در 471 صفحه چاپ و منتشر کرده است.

 

رونمایی از کتاب «چراغ خانۀ ما» با حضور سردار سلیمانی///در حال ویرایش

مروری بر زندگی نامه سردار شهید «ذبیح‌الله دریجانی»:

شهید «ذبیح‌الله دریجانی» در آذرماه سال 1340 در روستای دریجان از توابع شهرستان بم به دنیا آمد و در سال 1358 به توصیۀ برادرش جعفر، که بعدها در سال 1363 به شهادت رسید، به سپاه پاسداران پیوست. در هفتم مهرماه 1360 ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان 2 فرزند به نام‌های فاطمه و محمدرسول است.

ذبیح‌الله در مدت خدمت خود در سپاه پاسداران علاوه بر ساماندهی نیروهای لشکر 41 ثارالله، مسئولیت‌های از قبیل «معاون پرسنلی لشکر 41 ثارالله» و «معاون ستاد لشکر 41 ثارالله» را به عهده گرفت.

ذبیح‌الله بارها مجروح شد و شدیدترین مجروحیتش مربوط به عملیات والفجر 8 بود و سرانجام  در 30 دی ماه 1365 و در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها