سردار سنایی‌راد:

آمریکا به دنبال ایجاد هژمونی در غرب آسیاست/ نمی‌توان به اروپا اعتماد کرد

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: ناو‌های هواپیمابر آمریکایی برای این کشور به دنبال ایجاد هژمونی در منطقه غرب آسیا هستند.
کد خبر: ۳۳۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 17February 2019

ناو‌های آمریکایی به دنبال ایجاد هژمونی در غرب آسیا هستند/ نمی‌توان به اروپا اعتماد کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رسول سنایی‌راد» مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا صبح امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه که با حضور سردار «روح‌الله نوری» جانشین فرمانده این نیرو در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی خود به دنبال برخورد با واحد‌های مخالف ایالات متحده هستند و یکی از این محور‌ها ایران است، اظهار داشت: ایران به یک قدرت در منطقه تبدیل شده و تمام مؤلفه‌های قدرت را در اختیار دارد؛ در واقع دعوای آمریکا با ایران بر سر هژمون است؛ چون ایران کشوری قدرتمند شده که آمریکا را مستأصل کرده است؛ لذا ایالات متحده به دنبال آن است تا با راهبرد‌های مختلف و ازجمله راهبرد دولت سرمشق در قبال ایران که از زمان جورج بوش کلید خورده، در مقابل جمهوری اسلامی بایستد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا با تحمیل برجام مؤلفه‌های قدرت را از ایران بگیرند، افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها خطر نفوذ را گوشزد کردند و فرمودند که باید مراقب باشیم.

سردار سنایی‌راد با اشاره به خیانت‌های محمدرضا و رضاشاه پهلوی به ایران، گفت: جزیره بحرین، توسط محمدرضا پهلوی و منطقه آرارات و رود هیرمند، توسط رضا شاه از ایران جدا شد و خیانت‌هایی که این دو، به کشور کردند، فراموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان «اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت این کشور به دنبال «نرمالیزاسیون» بود، اما با کنار رفتن دولت دموکرات آمریکا، دونالد ترامپ دکترین حذف مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را کلید زد؛ ترامپ در راهبرد خود معتقد است که باید توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای و قدرت انرژی ایران را بگیریم تا بتوانیم بر جمهوری اسلامی ایران تسلط یابیم.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه ناو‌های هواپیمابر آمریکایی برای این کشور به دنبال ایجاد هژمونی در منطقه غرب آسیا هستند، یادآور شد: هزینه ناو‌های هواپیمابر آمریکایی سالیانه بالغ بر سه و نیم میلیارد دلار است تا از طریق این تجهیزات نظامی برای خود نفوذ ایجاد کنند.

وی با بیان ابعاد پیروزی‌های انصارالله در حوزه دیپلماسی و نظامی عنوان کرد: امروز در عرصه نظامی و دیپلماتیک موازنه قدرت به نفع انصارالله بوده به نحوی که توان نظامی و دیپلماتیک آن‌ها افزایش یافته است.

سردار سنایی راد در پایان با تأکید بر تلاش آمریکا برای به صفر رساندن ظرفیت نفتی ایران، خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که باید مؤلفه‌های قدرت را تقویت کنیم؛ این نکته هم حائز اهمیت است که نمی‌توان به اروپا اعتماد کرد؛ چرا که این اروپایی‌ها دنباله آمریکا هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها