دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

نگاهی به زندگی‌نامه ۵ شهید مدافع حرم تازه تفحص شده

پیکرهای پاک و مطهر پنج شهید مدافع حرم ایرانی که در سوریه به شهادت رسیده بودند، پس از سال‌ها کشف و شناسایی شدند.
کد خبر: ۳۳۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 27February 2019

نگاهی به زندگینامه پنج شهید مدافع حرم تازه تفحص شدهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ظهر امروز چهارشنبه (هشتم اسفندماه)، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از کشف و شناسایی پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم ایرانی که حین عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، خبر داد.

خبر خوشی که در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، کام مردم به‌ویژه خانواده‌های شهدا را شاد کرد.

بسیجی شهید «سعید انصاری» از استان تهران، پاسدار شهید «حمید محمدرضایی» از استان قزوین، پاسدار شهید «محمد قنبریان» از استان سمنان، پاسدار شهید «سید جواد اسدی» از استان مازندران و بسیجی شهید «میثم نظری» از استان تهران شهدایی هستند که پیکرهای مطهرشان در سوریه تفحص شده است.

در همین راستا، در ادامه زندگی‌نامه این پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم را می‌خوانید:

سعید انصاری

«سعید انصاری» از کارمندان وزارت دفاع بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. وی متولد چهارم دی‌ماه سال ۱۳۴۹ در تهران بود. پیش از اعزام به سوریه بار‌ها در قالب ماموریت‌های نظامی به کشرو عراق سفر کرد تا این‌که سرانجام سه روز بعد از اعزام به سوریه در منطقه «خان‌طومان» حلب بر اثر اصابت سه تیر مستقیم قناسه نیرو‌های تکفیری «النصره» در دی‌ماه سال ۹۴ به شهادت رسید.

پیکر شهید انصاری به دلیل کمین نیرو‌های دشمن در نزدیکی آن‌ها بازگردانده نشد و در منطقه ماند تا این‌که پس از مدت‌ها انتظار کشف شد.

میثم نظری

«میثم نظری» در سن ۲۷ سالگی به عنوان نیروی بسیجی داوطلب به همراه نیرو‌های یگان ویژه «فاتحین» تهران به سوریه اعزام شد. وی در راه دفاع از حریم اهل بین در دی‌ماه سال ۹۴ به همراه ۱۲ نفر از همرزمانش در «خان‌طومان» حلب به شهادت رسید.

شهید نظری در سال ۸۸ نیز بار‌ها در دفاع از کشور در مقابل اغتشاش‌گران در درگیری‌های تهران حاضر شده بود.

سید جواد اسدی

«سید جواد اسدی» از نیرو‌های حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بود که در ماموریت مستشاری خود به سوریه به همراه چندتن از دوستان خود به شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

وی متولد ۱۸ مهرماه سال ۵۹ در روستای «امره» ساری بود. سال ۸۲ وارد سپاه پاسداران شد و ۲ سال بعد ازدواج کرد. یکی از برادران سید جواد نیز از شهدای دوران دفاع مقدس است.

«سید جواد اسدی» سرانجام پس از چند بار اعزام به عراق در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به همراه ۱۲ نفر دیگر از همرزمانش به شهادت رسید.

محمد قنبریان

«محمد قنبریان» سال ۱۳۵۰ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان «شاهرود» متولد شد؛ پدر وی شاغل در آموزش و پرورش و مادرش خانه‌دار بود و خودش نیز در سن ۲۲ سالگی وارد بانک شد.

وی برادر ۲ شهید است که یکی از برادرانش سردار «احمد قنبریان» فرمانده سپاه گنبدکاووس بود؛ وی در سال ۵۸ در پی درگیری با منافقین در این شهر به شهادت رسید و پیکرش به‌عنوان نخستین شهید شهر «شاهرود» تشییع شد.

دومین برادر وی نیز در سال ۶۱ در منطقه «رقابیه» عراق به جمع شهدا پیوست.

«محمد قنبریان» در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۵ در جریان عملیاتی در منطقه «خناسر» در اطراف حلب سوریه جاویدالاثر شد.

حمید محمدرضایی

«حمید محمدرضایی» که برادرش نیز از شهدای دفاع مقدس است و پیکرش سال گذشته به خانواده بازگشت؛ پس از سال‌ها مجاهدت و خدمت در لباس مقدس پاسداری و شرکت در عملیات‌های مختلف ضدخرابکاری در مناطق مختلف کشور از جمله شمال غرب و عملیات‌های مقابله با گروهک «پژاک»، برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حضور یافت.

وی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در درگیری با دشمنان تکفیری به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر ماند.

هفته آینده پیکر مطهر این پنج شهید بر روی دستان مردم تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها