دریادار رستگاری به دفاع‌پرس خبر داد؛

توانایی سامانه دفاع نقطه‌ای «دنا» در انهدام موشک‌های ضد کشتی/ الحاق دنا در اواخر سال ۹۸ به ناوگان نداجا

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توانایی سامانه دفاع نقطه‌ای ناوشکن «دنا» در انهدام موشک‌های ضد کشتی، از الحاق این ناوشکن به ناوگان نداجا در اواخر سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 03March 2019

انهدام موشک‌های ضد کشتی توسط سامانه دفاع نقطه‌ای دنا/ الحاق دنا در اواخر سال ۹۸ به ناوگان نداجاامیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص آخرین وضعیت ناوشکن دنا اظهار داشت: این ناوشکن از سری ناوشکن کلاس «موج» است که تاکنون از این خانواده، ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند را تولید و به ناوگان دریایی کشور ملحق کرده‌ایم.

وی افزود: این ناوشکن هم‌اکنون در حال تجهیز به سامانه‌های مختلف، سیستم‌ها و زیرسیستم‌ها است که ان‌شاءالله در اوایل سال آینده جهت انجام تست‌های مختلف به آب انداخته می‌شود و در اواخر سال ۱۳۹۸ رسما به ناوگان رزم نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

دریادار رستگاری در خصوص توان عملیاتی این ناوشکن گفت: ناوشکن دنا از قابلیت حمل موشک‌های سطح به سطح، موشک‌های سطح به هوا و دفاع نقطه‌ای علیه موشک‌های ضد کشتی برخوردار است. همچنین این ناوشکن از سامانه مدیریت نبرد و سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک) و قابلیت حمل بالگرد برخوردار است.

وی در خصوص وجه تمایز این ناوشکن با ناوشکن‌های خانواده کلاس موج گفت: این ناوشکن به لحاظ سامانه‌ای و تجهیزات نسبت به نمونه‌های قبلی از سیستم‌های به‌روزتری برخوردار است و قابلیت‌های آن در سهولت کاربری، سرعت در بکارگیری، دقت در هدف‌یابی و قدرت تخریب نسبت به نمونه‌های قبلی افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه ناوشکن دنا در حوزه پلتفرم تفاوت چندانی با دیگر ناوشکن‌های کلاس موج ندارد، گفت: در بخش پلتفرم ارتقای توان در سرعت و رانش و کاهش سطح مقطع راداری را نسبت به پلتفرم‌های قبلی داشتیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها