معرفی کتاب؛

«آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق»

کد خبر: ۳۳۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۶ - 05April 2019

«آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق، تحلیلی از «امیر سرتیپ ناصر آراسته» به کوشش «علی اعوانی» در چهار فصل تنظیم شده است.

«دلایل و اهداف حمله آمریکا و انگلیس به عراق»، «دلایل شکست سریع عراق»، «آینده بحران موجود در عراق چه خواهدشد؟»، «چگونگی تهدید آمریکا علیه ایران» از فصل‌های مختلف این کتاب است.

درباره کتاب:

«جنگ آمریكا با عراق 1991 بهانه‌ای برای آغاز جنگ 2003 در زیر پوشش مبارزه با تروریسم، از بین بردن سلاح‌های كشتار جمعی، دفاع از حقوق بشر و ساقط كردن نظام‌های استبدادی بود. حاكمان آمریكا معتقدند هر جنگی كه خارج از آمریكا اتفاق می‌افتد، برای آمریكا آسیب‌پذیری ندارد و حتی موجب گرمی بازار اسلحه شده و در نتیجه رشد اقتصادی آمریكا را به همراه خواهد داشت.

آنها به جنگ‌هایشان به عنوان یك فضای مناسب ایجاد شده برای تجارت نگاه كرده و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در این راه انجام می‌دهند. نگارنده در این كتاب با بهره گرفتن از سه سخنرانی امیر سرتیپ آراسته، نخست دلایل و اهداف حمله آمریكا و انگلیس به عراق را بررسی و سپس دلایل شكست عراق را تشریح می‌كند. آن‌گاه نتایج این جنگ را در جامعه جهانی تحلیل و در ادامه چگونگی تهدید آمریكا علیه ایران و برنامه‌های آمریكا در منطقه خاورمیانه را مطرح می‌كند.»

در مقدمه این کتاب آمده است:

«مطالب گردآوری و تدوین شده حاضر برآمده از سه جلسه سخنرانی یا بهتر است بگوییم درس استاد، «امیر سرتیپ ناصر آراسته» در کلاس‌های معارف جنگ دانشگاه افسری امام علی (ع) است. 2 جلسه این سخنرانی‌ها دو روز از قبل از سقوط کامل حکومت بعثی در خصوص بیان سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در اشغال عراق و اهدافی را که آنها تعقیب می‌کردند، بیان شده و یک جلسه که که قدیمی‌تر است، شش ماه قبل از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 برگزار شده است.

این مطالب پاسخ بیش از 46 سوال است که دانشحویان کلاس‌های معارف جنگ پرسیده شده است و امیر آراسته با توجه به نیاز آنها و دسته بندی لازم به شرح و بسط آنها پرداخته است.»

قسمتی از متن کتاب:

«اهداف و انگیزه‌های اعتقادی آمریکایی‌ها را در جنگ 2003 می‌توان به راحتی از میان روزنامه‌ها، مجلات و پاره‌ای از کتاب‌های چاپ شده به دست آورد. البته این اهداف قریب به دو سال قبل از جنگ 2003 قابل درک و استنباط بود. لکن به طور دقیق می‌توان گفت این عقاید از سال 1948 با گسیل یهودیان به فلسطین و سازماندهی آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی بروز و ظهور یافته است. بسیاری از دولت‌مردان آمریکایی‌ تحت تاثیر لابی صهیونیستی و با ترس از قدرت‌های مخوف صهیونیست‌ها در آمریکا به دنبال گسترش این عقاید برآمدند.

هر چند آدم‌های ابلهی مانند بوش شاید از روی اعتقادات دینی دست به چنین اقداماتی زده باشند. در مقابل تعدادی هم معتقدند تظاهر به اعتقاد، پوششی است و هدف آنها در راستای تامین منافع ملی آمریکایی است. البته صهیونیست‌ها قریب به سه دهه است که در آمریکا برای جا انداختن این اصول اعتقادی بین نظامیان، سیاستمداران و صاحبان قدرت اقتصادی کار می‌کنند.»

«آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق، تحلیلی از امیر سرتیپ ناصر آراسته» در 96 صفحه تنظیم شده و در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار