لاوروف:

امیدواریم مخالفان سوریه به تشکیل سریع‌تر کمیته قانون اساسی کمک کنند

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که مخالفان سوریه به تشکیل سریع‌تر کمیته قانون اساسی این کشور و شروع فعالیت آن کمک کنند.
کد خبر: ۳۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ - 05March 2019

امیدواریم مخالفان سوریه به تشکیل هرچه‌سریع‌تر کمیته قانون اساسی کمک کنندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با نصر الحریری، رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه در ریاض دیدار و درباره روند حل و فصل بحران سوریه با او گفتگو کرد.

لاوروف به نصر الحریری گفت: ما از تلاش شما برای حل و فصل بحران قدردانی می‌کنیم و امیدواریم شما و دیگر نمایندگان مخالفان سوریه در تشکیل هرچه‌سریع‌تر کمیته قانون اساسی و شروع فعالیت آن سهیم باشید.

وی گفت: ما دیروز و امروز به صورت مفصل این مسائل را با مقامات عربستان بررسی کردیم و به تفاهمی درباره مسائل اصلی رسیدیم.

نصر الحریری نیز گفت: مخالفان سوریه به ادامه هماهنگی با مسکو در روند حل و فصل بحران امیدوار هستند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیداری پشت درهای بسته برگزار کرد.

در همین راستا، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: لاوروف و پادشاه عربستان درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی صحبت نکردند اما مسائل دو جانبه و بحران سوریه و یمن را مورد بررسی قرار دادند و گفتگوهایشان بسیار مفید بود.

بوگدانوف گفت: لاوروف در جریان سفرش به ریاض از نصر الحریری برای سفر به مسکو دعوت کرد. لاوروف و الحریری درباره مسائل انسانی بحران سوریه از جمله بازگشت آوارگان به ویژه آوارگان اردوگاه الرکبان صحبت کردند.

لاوروف در راستای سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه بعد از پایان سفرش به ریاض به کویت می‌رود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار