سردار رضايی عنوان كرد؛

جلوگیری از ورود ۵۷ تن مواد مخدر به کشور از مرز‌های شرقی/ وعده پاکستان برای پیگیری آزادی مرزبانان

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه کمبود منابع علت عقب‌ماندگی زیرساخت‌های امنیتی مرزهاست، گفت: مرزبانی با وجود این در ۱۱ ماه گذشته از ورود ۵۷ تن مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 11March 2019

جلوگیری از ورود ۵۷ تن موادمخدر به کشور از مرزهای شرقی/ وعده پاکستان براي پیگیری آزادي مرزبانانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی در خصوص هماهنگی بین مرزبانی و سپاه پاسداران در تأمین امنیت مرزها، اظهار داشت: هماهنگی بین سپاه پاسداران و مرزبانی بسیار بالاست و هیچ‌گونه ناهماهنگی بین گروه‌های سپاه و مرزبانی وجود ندارد. ما در اصل به صورت مشترک موضوعات را دنبال می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: لکن عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها در منطقه شرق و جنوب شرق با ارتفاعات بالا و دره‌های عمیق اجازه نداده تا انسداد به مفهوم کامل صورت بگیرد.

وی افزود: بخشی از مرز‌های جنوب شرقی کشور جاده، ابنیه و پاسگاه ندارد؛ لذا نیرو‌های مرزبانی بعضاً ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر راه را طی کنند تا از منطقه مراقبت کنند.

سرتیپ رضایی یادآور شد: طرحی از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده که با پشتیبانی دولت به تکمیل انسداد مرزی کمک شایان خواهد کرد، در حقیقت اقدامات زیرساختی به منابع لازم و کافی نیاز دارد تا بتوان امنیت مرز‌ها را ارتقا داد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت امنیتی مرز‌های کشور، تصریح کرد: بخشی از جذب‌های مرزبانی از نیرو‌های محلی است. مرزبانی نیرو‌های مردمی را برای کادر رسمی جذب کرده و به آموزش آن‌ها پرداخته است. اینکه از نیرو‌های مردمی برای کمک امنیتی استفاده شود در حوزه وظایف سپاه است.

پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده در خاش در حوزه دیپلماسی و اعزام سرطایفه‌ها

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در توضیح آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در منطقه خاش سیستان و بلوچستان، گفت: پیگیری‌ها در حوزه دیپلماسی و اعزام سرطایفه‌ها به پاکستان صورت گرفته است، ارتباط مرزبانی با پاکستانی‌ها ادامه دارد منتهی منطقه‌ای که مرزبانان در آنجا نگهداری می‌شوند در خاک پاکستان است؛ لذا مسئولان پاکستانی وعده پیگیری دادند.

سردار رضایی در ادامه یادآور شد: وضعیت امنیتی مرز‌های شرق و غرب کشور متفاوت است. در مرز‌های شرقی آنچه بیشتر از سایر مسائل مرز را تحت الشعاع قرار داده، قاچاق مواد مخدر است. مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ ماه گذشته از ورود ۵۷ تن مواد مخدر به کشور که عمدتاً با شرارت همراه بوده، جلوگیری کرده است.

فرمانده مرزبانی تصریح کرد: در بعضی موارد هم درگیری با گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد که از عقبه خاص برخوردارند؛ این افراد عمدتاً جانیان فراری یا تحت تعقیب قضایی هستند که به کشور همسایه پناه بردند و در نقش مزدور کشور‌های منطقه دست به اقداماتی از جمله اقدامات تروریستی اخیر علیه کشور می‌زنند؛ لذا مرزبانی برای تأمین امنیت مرز به مقابله با این گروه‌های مختلف پرداخته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها