سردار هادیانفر خبر داد؛

جان‌باختن ۴۶ درصد مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۴۶ درصد کشته‌های تصادفات در حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان فوت می‌کنند. در این راستا پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت آماده شده که خسارت در حین انتقال و در بیمارستان به حداقل برسد.
کد خبر: ۳۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 11March 2019

۴۶درصد مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان فوت می‌کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس با اشاره به اینکه شعار پلیس راهور در سال ۹۸ پرهیز از خطر آرامش در سفر است، اظهار داشت: اولویت پلیس راهور تأکید بر قانونمندی است.

وی ادامه داد: امسال ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۳۱۵ هزار نفر مجروح شدند.

سردار هادیانفر افزود: ایمنی وسیله نقلیه، فرهنگ‌سازی و کاهش نقاط حادثه‌خیز ضروری است؛ از این رو، با مشارکت همه ذی‌نفعان از سال ۹۸ برنامه جدی برای کاهش تصادفات داشته‌ایم.

وی گفت: یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشور‌ها تصادفات و کشته و مجروح شدن افراد در تصادفات رانندگی است و کاهش ۱۰ هزار کشته از سال ۸۵ تاکنون کافی نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، طرح همیاران بیش از ۱۸ درصد در این زمینه مؤثر بوده است. در نوروز ۹۷ بیش از هزار و ۳۰۰ کشته داشتیم که ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

سردار هادیانفر افزود: عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین علت تصادفات نوروز ۹۷ بوده است. رانندگان باید به ایمنی خودرو‌ها توجه بیشتری داشته باشند تا از حوادث رانندگی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال جریمه کردن مردم نیستیم، گفت: تلاش‌هایی صورت گرفته است که نقاط حادثه‌خیز کاهش یابد، ولی معتقدیم اصلی‌ترین علت تصادف عامل انسانی است و اگر با سرعت مطمئنه تردد کنند، قطعاً احتمال وقوع حادثه کاهش می‌یابد.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی یکی از نگرانی‌های رهبری، دولت و ملت است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۱۶۰ نفر بیشتر در تصادفات رانندگی کشته شدند؛ لذا لازم است دولت با حمایت‌های خود، برنامه و عزم جدی برای کاهش تلفات اجرایی کند تا بتوانیم کشته‌های تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم. در عین حال انتظار داریم با حمایت دولت، نظارت‌های هوشمند و سیستمی پلیس افزایش یابد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار