سردار هادیانفر عنوان کرد؛

کنترل گشتی‌های پلیس راهور با استفاده از ردیاب‌های هوشمند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس راهور از هزار و ۲۰۰ دستگاه ردیاب لحظه‌ای هوشمند، برای کنترل گشت‌های پلیس راه در ایام نوروز استفاده می‌کند.
کد خبر: ۳۳۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ - 13March 2019

کنترل گشتی‌های پلیس راهور با استفاده از ردیاب‌های هوشمندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش نوروزی مشترک نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط با سفر که صبح امروز در جوار بارگاه ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پلیس راهور ناجا با هدف‌گذاری مشترک به منظور هم‌افزایی و همسو کردن فعالیت‌ها و منابع و ظرفیت‌های سازمان‌های ذی‌مدخل برای روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی عبور و مرور هر ساله اقدام به اجرای طرح‌های مشترک ترافیکی مانند طرح‌های تابستانی و زمستانی اربعین حسینی و طرح نوروزی با سایر سازمان‌های دخیل در امر ترافیک می‌کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با تلاش و اقدامات مجدانه پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط با ترافیک، شاهد ارتقای انضباط ترافیکی و افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه و رشد فرهنگ ترافیک در کشور هستیم، یکی از محورهای اصلی و اساسی پلیس برای گسترش و بسط انضباط ترافیکی و بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های امکانات موجود به خصوص رسانه‌های ارتباط جمعی و به ویژه رسانه ملی جلب مشارکت گروه‌های مرجع و اقشار مختلف در امر ارتقای فرهنگ ترافیک استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای کنترل رفتار رانندگان ویژه رانندگان ناوگان مسافری و استفاده از ظرفیت بسیار خوب فضای مجازی راه‌اندازی کمپین‌های مرتبط با تصادفات و آثار سوء آن بر جامعه است.

سردار هادیانفر در این رابطه گفت: این اقدامات بحمدلله آثار و نتایج قابل قبولی را در بر داشته که همه آن‌ها در قالب کاهش تصادفات و کشته‌های حوادث رانندگی متوقف شده است به طوری که تعداد کشته‌های رانندگی از ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در سال ۹۶ تقلیل یافته که تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۹  نفر معادل ۴۱/۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در این بازه زمانی تعداد خودروهای کشور بیش از ۱۸۶ درصد و تعداد موتورسیکلت‌ها ۱۵۴ درصد و دارندگان گواهینامه رانندگی بیش از ۱۱۸ درصد رشد داشته و این در شرایطی است که همچنان با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی سفرها در سطح کشور روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه سالیانه نزدیک هفت درصد از درآمد ناخالص کل کشور هزینه تصادفات کشور می‌شود، افزود: روزانه به طور متوسط ۴۴ نفر در حوادث رانندگی کشته و ۹۲۰ نفر مصدوم می‌شوند که آمار بالا و قابل تأملی محسوب می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: پلیس راهور، با حضور ۳۵ هزار نیرو، و مشارکت ۶۵ هزار نیروی از سایر دستگا‌ها، استفاده از ظرفیت ۱۰ میلیون همیار، ۸۰۰ هزار نفر ۱۰۰ هزار بازرس نامحسوس مردمی و هزار راهور محله، طرح نوروزی سال ۹۸ را آغاز می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راهور از هزار و ۲۰۰ دستگاه ردیاب لحظه‌ای هوشمند، برای کنترل گشت‌های پلیس راه در ایام نوروز استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها