روسیه به تصمیم آمریکا برای آزمایش موشکی واکنش نشان داد

کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه می‌گوید تصمیم آمریکا برای انجام آزمایش‌های موشکی مغایر با INF، نشان دهنده مصمم بودن این کشور برای عدم بازگشت به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است.
کد خبر: ۳۳۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 14March 2019

روسیه به تصمیم آمریکا برای آزمایش موشکی واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد تصمیم آمریکا برای آزمایش موشک‌هایی که استفاده از آنها طبق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) منع شده است، حاکی از تداوم منطقی موضع واشنگتن است.

یک منبع وابسته به پنتاگون امروز پنجشنبه از تصمیم آمریکا برای آزمایش یک فروند موشک کروز در ماه میلادی آگوست خبر داد که بُرد آن به یک هزار کیلومتر می‌رسد. همچنین آمریکا قصد دارد در ماه نوامبر نیز موشک بالستیک میان‌بردی را آزمایش کند که قادر به طی مسافتی سه تا چهار هزار کیلومتری است.

«پسکوف» همچنین با رد اتهام آمریکا مبنی بر نقض INF از سوی روسیه، گفت: این آمریکا است که مفاد INF را نقض کرده و در پیش‌نویس بودجه نظامی خود بندی را به استفاده از این موشک‌ها اختصاص داده است.

طبق پیمان INF آزمایش موشک‌هایی با برد ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ممنوع بود.

بهانه آمریکا برای خروج از این پیمان در ماه میلادی گذشته (فوریه)، آزمایش موشکی میان‌برد از سوی روسیه بود که ادعا می‌شد بردی فراتر از حد مجاز در INF دارد. این در حالی است که مسکو چنین اتهامی را رد می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها