معاون رییس جمهور:

ضرورت تحرک بخشی به استراتژی‌های اقتصاد مقاومتی

جمشید انصاری گفت: در سال پیش رو باید استراتژی‌ها و جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد تاب‌آوری در اقتصاد کشور تسریع شود.
کد خبر: ۳۳۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ - 14March 2019
ضرورت تحرک بخشی به استراتژی‌های اقتصاد مقاومتیبه گزارش دفاع پرس از ارومیه،  جمشید انصاری معاون رییس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی اظهار داشت: هدف برنامه های اقتصاد مقاومتی افزایش مقاومت و تاب آوری اقتصاد کشور در برابر ضربه های اقتصادی دشمنان است و باید برای رسیدن به این هدف تلاش بیشتری شود.
 
وی افزود: تغییر در روش اداره بانک ها، راه اندازی بانک های جدید با اهداف ویژه، استفاده بیشتر از دانش بومی و تغییر در برنامه های حمایتی در صنعت و   کشاورزی باید مد نظر قرار بگیرد.
 
انصاری باتاکید بر ظرفیت های مناسب استان تصریح کرد: توسعه طرح های روستایی، تقویت مبادلات تجاری، توسعه کشاورزی با اولویت محصولات کم آب بر و کشت گلخانه ای باید برای سال جدید در محور برنامه های اقتصاد مقاومتی استان قرار بگیرد و دولت نیز برای حامی این برنامه ها خواهد بود.
 
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین از پیگیری مصوبه هیئت دولت برای انتخاب این استان به عنوان هاب تامین نهاده های دامی کشور خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این مصوبه در سال جدید اتفاقات خوبی در خصوص کاهش قیمت مرغ و گوشت خواهد افتاد.
 
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ و آغاز ۱۱۶طرح در سال آینده، خواستار افزایش سهم اعتباری آذربایجان غربی در بخش توسعه پایدار اشتغال روستایی، توسعه زیرساخت های اقتصادی و صنعتی و انتخاب استان به عنوان هاب تامین نهاده های دامی کشور شد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای نخستین بار سهم بودجه آذربایجان غربی با 73 و 4 صدم از سهم جمعیتی آن بیشتر است.
 
انصاری افزود: سهم بودجه استان برای سال آینده با اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی و ۸۵۰ میلیارد تومان از محل تخصیصی وزارت نیرو به 73 و 4 صدم افزایش یافت در حالی که سهم جمعیتی استان 4 و یک صدم است.
 
وی تصریح کرد: با تخصیص این میزان از اعتبارات، آذربایجان غربی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.
 
انصاری معاون رییس جمهور صبح امروز برای شرکت در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان وارد ارومیه شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها