روایت فرزند شهید علی شرفخانلو از پدرش که تمام زندگی‌اش را وقف امام خمینی(ره) کرد+ فیلم

ویدئویی از روایت فرزند شهید علی شرفخانلو از پدرش که تمام زندگی‌اش را وقف امام خمینی (ره) کرد را مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۳۳۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 15March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار شهید علی شرفخانلو، در یکی از روزهای بهاری سال ۱۳۳۸ خورشیدی، پا به عرصه وجود نهاد. در ایام جوانی با جریان اصیل انقلاب آشنا شد و به سیل خروشان مقلدان خمینی پیوست و از همان ابتدا می‌دانست که سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.

معلم بود که نهال نوپای انقلاب به بار نشست و پس از صدور فرمان نورانی امام (ره) مبنی تشکیل سپاه، در ایفای عهدی که در سر داشت به‌ همراه یارانِ انقلابی‌اش سپاه خوی را تشکیل داد و لباس سبز پاسداری را بر تن کرد.

علی شرفخانلو مدتی بعد از تشکیل سپاه در خوی، شهردار چای‌پاره شد و در آن مدت کوتاه خدمات شایانی به اهالی آن سامان کرد که یاد خاطرات آن روزها، هنوز کام مردم آن دیار را شیرین می‌کند.

این شهید والامقام، در سال‌های آغازین دفاع مقدس مسئول تدارکات سپاه خوی بود و بعدها همزمان با شکل‌گیری لشکر عاشورا به فرماندهی شهیدِ قهرمان مَهدی باکری و به امر وی عازم جبهه شد و در عملیات والفجر یک از سوی آن فرمانده دلیر، به عنوان معاون تدارکات و پشتیبانی لشکر انتخاب شد.

والفجر یک، سرآغاز طلوع فجر شهادت شهید عزیز بود و همای شهادت در روز ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۲ بعد از جلسه‌ هماهنگی شورای فرماندهی لشکر، بر سر او سایه انداخت و وقتی برای رساندن آب به خط مقدم، عازم خط شده بود، ترکش خمپاره‌ای بهانه‌ای شد برای پیوستن او به فاقله شهدای آخرالزمانی امام عشق.

در ادامه ویدئویی از روایت فرزند شهید علی شرفخانلو از پدرش که تمام زندگیش را وقف امام خمینی (ره) کرد را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها