حکایت شهیدی که در خواب عنوان «پرچمدار علی» لقب گرفت

در اوان جوانی، در عالم رویا مورد عنایت مولا علی (ع) واقع شد و حضرت از وی به عنوان پرچمدار خود یاد کردند. روح و روان یوسف با خوابی که دیده بود، درهم آمیخت و خیلی زود، گام‌های او در پیمودن مسیر تعالی و معنویت قوام یافت.
کد خبر: ۳۳۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 16March 2019

حکایت شهیدی که در خواب عنوان «پرچمدار علی» لقب گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب «زندگی یعنی همین» خاطرات شفاهی سردار شهید «یوسف سجودی» فرمانده مازندرانی تیپ سوم لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس مازندران و به  قلم «آذر همتی» توسط  انتشارات «سرو سرخ» در فروردین 1396 به چاپ رسید.

در سالروز شهادت این شهید بزرگوار این کتاب را ورق می‌زنیم و بخشی از زندگی نامه‌اش را مرور می‌کنیم.

آمدنش را در عالم خواب به مادر مژده دادند، به او گفتند: «یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور...» مادری که نمی‌دانست نوزادی که 9 ماه چشم انتظارش بود، قرار است سال‌ها او را چشم انتظار بگذارد.

سال 1337، شهر بابل، در فصل میوه بهشتی انار، شاهد رویش جوانه وجود نوزادی در خانواده سجودی شد، که نامش را در عالم رویا، به مادر گفته بودند. یوسف، با تولدش، موجی از شعف در دل خانواده ایجاد و در دامان گرم پدر و مادر، رشد کرد.

در اوان جوانی، در عالم رویا مورد عنایت مولا علی (ع) واقع شد و حضرت از وی به پرچمدار خود یاد کردند. روح و روان یوسف با خوابی که دیده بود، درهم آمیخت و خیلی زود، گام‌های او را در پیمودن مسیر تعالی و معنویت قوام بخشید.

همراهی با جریان روشنگر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن، حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلابی که توسط منافقین کوردل و گروهک‌های کمونیستی مورد هجمه واقع شده بود، بخش‌های درخشان زندگی این جوان رعنا است.

بعد از ازدواج، شوق فراگیری آموزه‌های مکتب حبات بخش اسلام، او را به حوزه علمیه قم رهنمون ساخت ولی جنگ تحمیلی و دفاع از کیان اسلام و ایران، آرام و قرار از دل یوسف قصه ما ربود. در پی کسب رضای امام خود، لباس رزم بر تن کرد و راهی صحنه جهاد برای دفاع از نهضت اسلامی شد.

فرماندهی گردان، محور و تیپ، از جمله مسئولیت‌های این سرباز دلاور بود. یوسف، پس از حضور در عملیات‌های مختلف، در تاریخ 26/12/1363 در عملیات بدر، در جزیره مجنون به شهادت رسید. از او دو فرزند به نام‌های میثم و سمیه به یادگار مانده‌است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار