ژنرال‌های صهیونیست:

اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در برخورد با مقاومت غزه

ژنرال‌های بلندپایه رژیم اسرائیل اذعان کردند که این رژیم در برخورد با مقاومت در نوار غزه ناکام مانده است و راه‌حل سحرآمیزی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ - 16March 2019

ژنرال‌های صهیونیست: در برخورد با غزه ناکام مانده‌ایم/ راه‌حل سحرآمیزی وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سایت عربی 21 در گزارشی به دور جدید تنش نظامی در نوار غزه پرداخت و نوشت: اسرائیلی‌ها همچنان سرگرم تنش اخیر با غزه هستند که شاهد شلیک موشک به‌سمت تل‌آویو برای اولین بار از زمان آخرین جنگ در سال 2014 میلادی بود. آن‌ها همچنین نتایج قابل پیش‌بینی درخصوص آینده رابطه خود با حماس را زیر نظر دارند.

ژنرال تال روسو فرمانده اسبق منطقه جنوبی در ارتش رژیم اسرائیل گفت: رویداد‌های روز‌های اخیر نشان داد که وقوع یک رویارویی بزرگ با حماس در آینده امری ناگزیر خواهد بود. این وضعیت ایجاب می‌کند که اسرائیل سیاست بلندمدتی تدوین کند.

وی در مصاحبه خود با روزنامه صهیونیستی معاریو افزود: اوضاع غزه آبستن سطوح دیگری از تنش نظامی است که یا در این هفته یا در هفته آینده روی خواهد داد.

این ژنرال با اذعان به سردرگمی مقامات رژیم اسرائیل درباره نوار غزه گفت: با وجود اینکه همه طرف‌ها به‌دنبال پایان دور اخیر تنش در غزه بودند؛ اما مشکل پیشِ‌روی ما این است که کابینه اسرائیل راه‌حل‌های بلندمدتی ندارد. ما با بازی پینگ‌پنگ روبه‌رو هستیم. اطلاعات امنیتی خاصی درباره ماهیت دور اخیر تنش و نتایج حملات اسرائیل به مواضع حماس در غزه نداریم. باید ساختار زیربنایی مواضع حماس در غزه را هدف قرار داد.

وی با اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در برخورد جدی با نوار غزه تصریح کرد: می‌توان حوادث اتفاق‌افتاده را در کوتاه‌مدت حل‌وفصل و بعد از انتخابات یک سیاست بلندمدت تدوین کرد. ارتش به‌خوبی در غزه عمل می‌کند، اما مشکل در عملکرد سطوح سیاسی است، زیرا ما هر بار به‌صورت موضعی پاسخ می‌دهیم و آتش را در اینجا و آنجا خاموش می‌کنیم. بعد از جنگ اخیر علیه غزه، چهار سال را از دست داده‌ایم و کاری نکرده‌ایم؛ هرچند می‌دانم که راه‌حلی سحرآمیز برای مشکل غزه وجود ندارد.

این ژنرال صهیونیست گفت: نباید بین هدف قرار گرفتن شهرک‌های اطراف نوار غزه و تل‌آویو تفاوت قائل شویم، اما وقتی مناطقی (مثل تل‌آویو) مورد هدف قرار می‌گیرند که حاوی نماد‌های سیاسی بزرگی هستند، این امر بر تصمیم‌گیران در اسرائیل تأثیر می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که واکنش‌ها دشوارتر می‌شود. عده‌ای فکر می‌کنند که هرچه بیشتر به غزه فشار بیاوریم، حماس سرنگون خواهد شد، اما این ایده سودی برای حل‌وفصل وضعیت غزه ندارد.

در همین حال، ژنرال نوعام تیفون فرمانده تیپ شمالی در ارتش رژیم اسرائیل نیز با اذعان به بودن ابتکار عمل در دست مقاومت فلسطین گفت: حماس هر بار ما را می‌آزماید. این حماس است که ماهیت تنش موجود را تعیین می‌کند، لذا باید این شهامت را داشت و اذعان کرد که ما در برخورد با حماس در غزه در طول سال‌های گذشته ناکام مانده‌ایم. جبهه جنوبی با بالن‌های آتش‌زا و آتش‌سوزی‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا در آتش می‌سوزد.

وی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو افزود: هر بار، سیاستمداران اسرائیلی بهانه می‌آورند که کسی به‌خاطر بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا کشته نشده است، اما در هر دور تنش، این بازدارندگی اسرائیل است که می‌سوزد و پسرفت می‌کند. این سیاستمداران در نهایت به ما می‌گویند که راه‌حل در چمدان‌های پول قطری‌ها است.

ژنرال تاسفیکا فوگل فرمانده اسبق منطقه جنوبی در امور غزه در ارتش رژیم اسرائیل در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو گفت: «رویدا‌های غزه نتیجه شکست و ناکامی سیاسی اسرائیل است. کسی که مسئول تنش در غزه است باید بمیرد. اسرائیل فکر می‌کرد که راه‌حل در برابر حماس استقرار سامانه گنبد آهنین است، اما سال‌های اخیر ثابت کرد که اسرائیل فاقد رهبری سیاسی است که شاخص‌های راهبرد آینده مناسب خود در برابر حماس را مشخص کند. در هر سیاستی که دنبال کرده است، زیان دیده و راه‌حل‌های مناسب و موفقیت‌آمیزی ایجاد نکرده است.»

وی افزود: باید از بمباران اماکن خالی در غزه دست برداشت، زیرا همه فرماندهان در تونل‌ها هستند. گنبد آهنین ثابت کرد که یک سلاح تاکتیکی است و نه راهبردی.

فوگل خواهان برخورد شدید با مقاومت فلسطین شد و با اذعان به نگرانی از موشک‌های مقاومت گفت: وقت آن رسیده است که ساکنان اسرائیل مسابقه بسکتبال را با فراغ‌بال و بدون فرار به پناهگاه‌ها از ترس موشک‌های فلسطینی از غزه مشاهده کنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار