بازخوانی مواضع مرحوم «سیداحمد خمینی» در خصوص «ولایت فقیه»؛

سرپیچی از ولایت فقیه سقوط نظام را به دنبال دارد/ قدم اول و آخر ما دفاع از رهبری نظام است

«ما امروز موظف هستیم پشت سر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت، گوش کنیم. اگر روزی حرکت ما با حرکت «ولی» نخواند بدانید که نقص از ماست. اگر امروز اختلاف موجب شود که به اقتدار، ولی فقیه صدمه بخورد گناه بزرگی مرتکب شده‌ایم.»
کد خبر: ۳۳۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 16March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد درگذشت حاج سید احمد خمینی فرزند حضرت امام خمینی (ره)، مروی کوتاه خواهیم داشت بر مواضع وی راجع به ولایت فقیه.

حاج سیداحمدخمینی پس از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و فقهی بر خویش لازم می‌داند از، ولی فقیه زمان خود در گفتار و رفتار اطاعت کند.

آنچه پیش روی دارید گزیده سخنان مرحوم «حاج سید احمد خمینی» در فاصله زمانی بین درگذشت حضرت امام خمینی (ره) در خرداد 68 و رحلت خود ایشان در اسفند 73 است که در خصوص رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار‌های مختلف مردم و مسؤولین ایراد شده است.

«باید همگی پشت سر رهبری قرار بگیریم و از آرمان‌های امام و رهبر عزیز و محبوبمان، حضرت آیت الله خامنه‌ای دفاع کنیم؛ و همه مردم باید دقیقا سیاست‌های نظام را دنبال کنند.

تذکر این نکته ضروری است که دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و اصرار بر حفظ چارچوب‌های ترسیم شده از سوی حضرت امام و پرخاش بر ضد کسانی که مخالف با آرمان‌های امام و انقلابند و دفاع از محرومان و دفاع از رهبر معظم انقلاب از مسائلی است که هرگز نمی‌توان از آن چشم پوشی نمود.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 307 ج. 1. ت. 68/07/13

«من خود را همیشه در کنار شما و مسئولان نظام و پشت سر مقام رهبری می‌دانم و با خدا و امام عزیز عهد بسته‌ام که از آن تخلف نکنم. انقلاب اسلامی مسئله‌ای نیست که کسی بتواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد؛ لذا من با تمام وجود تلاش خواهم نمود تا در حد قدرت در جهت اهداف اسلام و امام و نظام حرکت نمایم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 310 ج. 1 ت. 68/04/12

سرپیچی از ولایت فقیه سقوط نظام را به دنبال دارد

«آن‌ها [شهدا] با خدای خود پیمان بسته بودند تا در مسیر پر نشیب و فراز انقلاب از، ولی فقیه شان یعنی امام عزیز (قدس سره) و دین شان و مملکت شان تا آخرین قطره خون دفاع کنند و بر سر آن پیمان بودند و ماندند تا شربت شهادت نوشیدند. امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم و خالصا مخلصا برای خدا و اسلام و نظام اسلامیمان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) حمایت کرده و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت می‌کنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را به دنبال دارد.

امروز ولایت، نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست، چرا که بدون ولایت، نظام اسلامی [موجود] نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند. امروز نظام اسلامی ما چشم و چراغ مسلمانان جهان است. ما، در این مکان مقدس با امام پیمان می‌بندیم که هر کسی را که او طرد کرده، طرد کنیم و با هر کسی که او برادر خوانده، برادر باشیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 320-21 ج. 1 ت. 68/11/07

«امروز اگر توجه دنیا معطوف به کشور ما است بدین دلیل است که پرچم مبارزه با استکبار همانند زمان حضرت امام در اهتزاز است. امروز رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای از همان آرمان‌هایی دفاع می‌کنند که امام دفاع می‌کردند، زیرا اگر ذره‌ای بر خلاف جهت امام حرکت داشتیم، برخورد دنیا با انقلاب اسلامی تا این حد قهرآمیز نبود.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 330 ج. 1 ت. 68/12/10

«خطر بازگشت و انحراف از مسیر هر انقلابی همیشه وجود دارد، تنها با حفظ وحدت و تبعیت از مقام معظم رهبری، آگاهی و همدلی و ایستادگی تا پای جان بر سر اصول انقلاب است که می‌توان راه را ادامه داد.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 348 ج. 1

ولایت آیت‌الله خامنه‌ای درست مثل ولایت زمان امام است

«امروز هم ما رهبر داریم. ولایت فرقی نمی‌کند، ولایت امام با ولایت حضرت رسول (ص) [تفاوتی نمی‌کند]. ولایت امروز [حضرت آیت الله خامنه‌ای]، درست مثل ولایت زمان امام است. ببینیم رهبری چه می‌گوید؛ و اگر رهبری چیزی گفت: طبق آن عمل کنیم. اگر هر کسی بخواهد نظر خودش را انجام دهد، پس رهبری برای چیست؟ وقتی ما رهبری داریم باید سعی کنیم همه پشت سر رهبری حرکت کنیم. اگر شما بخواهید بدون اطاعت از رهبری برای مردم کار کنید، مطمئن باشید دسته دیگری می‌آیند و حکومت را در دست می‌گیرند و می‌گویند این‌ها نمیتوانند برای خدا کار کنند و مطمئن باشید که ایران را به غرب وصل می‌کنند. امروز ما [با استکبار جهانی و حامیانش]جنگ داریم. دعوا داریم، ما که نمی‌توانیم دست از معیار‌های انقلابمان بکشیم. ما بحمدالله پشت سر رهبرمان می‌مانیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 368 ج. 1 ت. فروردین 69

افتخار می‌کنیم چنین رهبری داریم

«ما امروز باید همه متحد باشیم. امروز در کنار نظاممان، پشت سر رهبری قرار بگیریم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب است که سالیان سال در زندان‌های رژیم سفاک پهلوی به سر برده است. از افرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده و در جبهه‌ها بوده. در خود جبهه مستقیما جنگیده است. پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و مقابل قدرت جهنمی امریکا بایستیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 372 ج. 1 ت. اردیبهشت 69

قافله سالار اهداف خمینی کبیر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است

«قافله سالار اهداف خمینی کبیر، شاگرد عزیز او حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و [سکاندار]نظام است، و به امید خدای متعال برای همیشه تاریخ این نظام دستورات محکم و اصول خدشه ناپذیر ترسیمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی را دنبال خواهد کرد. حضرت امام و حضرت آیت الله خامنه‌ای از نظر زندگی در کمال سادگی و از نظر صلابت در مقابل دشمنان اسلام، چون ائمه اطهار علیهم السلام، و از نظر دفاع از محرومان در همان خط بوده و هستند و از آرمان‌های اسلامی مسلمانان جهان دفاع نموده و می‌کنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 396 ج. 1 ت. 69/03/03

«مردم [با حضور در حرم مقتدای خویش حضرت امام خمینی] آمده بودند تا در محضر روح خدا بر حمایت بی‌دریغشان از اصل خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه و پایداری در تبعیت و اطاعت مداوم از، ولی امر مسلمین و رهبری انقلاب گواهی دهند. مردم آمده بودند تا... بگویند که اگر تا دیروز با اشاره امامشان خالصانه، عزیزان خود را برای دفع تجاوز دشمن به جبهه‌ها گسیل داشتند... امروز نیز به فرمان رهبر عزیز، صف در صف، متحد و یکپارچه در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضر به فداکاریند.

حضور کریمانه شما مردم... حقانیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را گواهی داد که: «امام خمینی (سلام الله علیه) یک حقیقت همیشه زنده است، راه او، راه ما، هدف او، هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 410 ج. 1 ت. 69/03/19

«از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای که ... تداوم راه امام در جزء جزء برنامه‌های آینده نظام و انقلاب را به صراحت بیان فرمودند، تشکر می‌نمایم. رهبر عزیزی که لحظه‌ای برای پیاده کردن آرمان‌های اسلامی اماممان از تلاش و کوشش نایستاده است. بزرگواری که به دنیا نشان داد که عصر خمینی پایان پذیر نیست و باید برای اهداف امام از جان مایه گذاشت. رهبری که، چون کوه در مقابل استکبار بخصوص امریکا ایستاده است.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 411 ج. 1 ت. 69/03/19

«مطمئنا امریکا چشم به کشور شما دوخته است. مطمئنا امریکا برای نابودی شما، تا آخرین نفس علیه شما اقدام خواهد کرد و لحظه‌ای شما را راحت نخواهد گذاشت؛ لذا شما به احترام خون شهدا و اسرا و به احترام مجروحان و مفقودالاثرهایتان باید کمربند‌ها را محکم ببندید و پشت سر مقام معظم رهبری بایستید و از آرمان‌های امامتان دفاع کنید.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 442 ج. 1 ت. 69/05/29

«با امام پیمان می‌بندیم که لحظه‌ای از پشت سر رهبری عزیز انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای دور نباشیم. چرا که یکی از شاگردان عزیز امام، رهبر عزیزمان است. این بزرگمردی که امروز سکان این کشتی را در دست گرفته و این بزرگمردی که ما در پشت سر او، پوزه امریکا را به خاک خواهیم کشید.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 444 ج. 1 ت. 69/05/29

قدم اول و آخر ما دفاع از رهبری نظام است

«پس قدم اول و آخر ما دفاع از آرمان‌های اسلامی و دفاع از خون شهیدان والامقام و بزرگ است. دفاع از امام و رهبری و نظام است.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 449 ج. 1 ت. 69/06/12

«ما امروز رهبر عزیز و نظاممان را در مقابل امریکا، چون کوه ایستاده می‌بینیم و ملت ما ان شاء الله تا آخر خواهد ایستاد.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 449 ج. 1 ت. 69/06/12

«شما [ملت بزرگ ایران]باید از رهبری معظم انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه کنید تا ان شاء الله بتوانید پرچم کرامت اسلامی را در سراسر جهان به اهتزاز درآورید.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 451 ج. 1 ت. 69/06/19

آبادی ایران محتاج تبعیت از مقام معظم رهبری است

«ما باید بدانیم که آبادی ایران محتاج اتحاد و همبستگی و تبعیت از مقام معظم رهبری است.» مجموعه آثار یادگار امام ص. 452 ج. 1 ت. 69/06/19

«من امیدوار هستم ... با روح پاکی که حاکم بر این نظام و این مردم هست و مروج آن امام بوده و ادامه دهنده آن رهبر معظم فعلی است ما ان شاء الله در تمام زمینه‌ها پیروز شویم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 462 ج. 1 ت. 69/07/01

«بعد از امام بحمدالله ما دارای رهبری شدیم که گام به گام در کنار امام حرکت کرده بود؛ و بعد از امام، پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله را تصمیم دارد، چون امام بر گردون گردان نصب کند. ما همه وظیفه داریم که پیرو و حامی ایشان باشیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 469 ج. 1 ت. 69/07/02

«بعد از امام، در زمان رهبر عزیزمان مسائل مختلفی ما دیدیم، چه مسائل داخلی و چه خارجی. شما می‌دانید که دنیا پایش را در یک کفش کرده بود که بعد از امام دیگر ... انقلاب اسلامی از درون متلاشی می‌شود، زیرا کسی نیست که از نظر دانش مذهبی مورد قبول روحانیون و از نظر مذهبی مورد قبول انقلابیون باشد. اما دیدیم خبرگان، رهبر را انتخاب کردند. مقدار زیادی از قدرت ضربه دشمن را خبرگان با تعیین رهبر عزیزمان گرفتند. مردم فهمیده بودند که ... اگر دیر بجنبند تمام زحماتی را که شهدا، اسرا، مفقودین و جانبازانشان کشیدند از بین خواهد رفت؛ لذا بیعت مردم با رهبر ما در این مواقع حساس، بسیار نقش آفرین و تعیین کننده بود.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 474 -475 ج. 1 ت. 69/07/17

«ما امروز پشتیبانی خوبی را داریم. چرا؟ برای اینکه ما نظاممان و رهبرمان درست همان گونه که امام در مقابل امریکا سازش ناپذیر بودند با همان صلابت راه امام را دنبال می‌کنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 476 ج. 1 ت. 69/07/17

هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد

«شکی نیست آزادی باید در چهارچوب اسلام باشد و شکی نیست که هیچ کس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستورات رهبری عمل کنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 490 ج. 1 ت. 69/08/07

اگر روزی حرکت ما با حرکت «ولی» نخواند بدانید که نقص از ماست

«... برادران عزیزم، خواهران عزیزم، ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت، گوش کنیم. اگر روزی حرکت ما با حرکت «ولی» نخواند بدانید که نقص از ماست. اگر امروز اختلاف موجب شود که به اقتدار، ولی فقیه صدمه بخورد گناه بزرگی مرتکب شده‌ایم. ما امروز اختلاف را از هیچ کس نمی‌پذیریم. اگر روزی از پشت سر، ولی فقیه کنار رویم و اگر، ولی فقیه نفوذ کلمه اش کم شود، چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد؛ تمام زحمات ملت عزیز، شهیدان و امام شهیدان از بین میرود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر، ولی فقیه حرکت کنیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 556 ج. 1 ت. 69/10/19

«امروز رهبر، به عنوان شاخص حق در مقابل کل باطل در دنیا وجود دارند و ما باید پشت سر رهبرمان تمام موانع را از سر راهمان برداریم و ... حمایتهایمان را از رهبری و مسئولان نظام بیشتر کنیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 558 ج. 1 ت. 69/10/25

با امام و خدای خود عهد کردم بعد از امام کوچکترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف حتی میل رهبری برندارم

«امروز همه این موانع [خارجی و داخلی در مقابل حرکت انقلاب اسلامی]هست. خواهران و برادران عزیز، دوستان انقلاب، دوستان نظام و امام، دوستان مقام معظم رهبری! بدانید که امروز همه آن گرفتاری‌ها را [که در زمان امام وجود داشت]، نظام دارد. بدانید که امروز همه این مشکلات گریبان نظام را گرفته، علاوه بر اینکه امام نیست، علاوه بر اینکه مرحوم شهید بهشتی نیست، مطهری نیست، سایر مبارزان کمک کننده به امام و انقلاب نیستند. پس امروز که همه این گرفتاری‌ها هست، و امام نیست ما باید متحدتر و بیشتر و محکم‌تر و قاطع‌تر پشت سر مقام معظم رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان یک روز خدای نکرده احساس تنهایی کنند. شما نگذاشتید که امام احساس تنهایی کنند، نباید بگذارید آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری هم احساس تنهایی کنند. بیایید اینجا و در کنار مرقد امام، با امام همپیمان شویم و بگوییم اماما! حال که تو در بین ما نیستی، ما زنان و مردان انقلابی، پشت سر رهبری و در خط رهبری در مقابل امریکا، در مقابل ابرقدرت‌ها می‌ایستیم و تا آخرین نفس برای پیاده کردن آرمان‌های انقلابی مان از انقلاب دفاع می‌کنیم. هر کس منکر این معنا باشد مطمئن باشید که در خط امام نیست. هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط امریکا است. مگر ما می‌گذاریم رهبرمان تنها باشد. مگر ما مرده‌ایم. مگر شما مردم مرده‌اید. همان گونه که امام با یک اشاره، شما مردم را روانه خیابان‌ها و جبهه‌ها می‌کردند، امروز ما آماده هستیم تا با یک اشاره رهبری به خیابان‌ها و جبهه‌ها گسیل شویم.... نظام، نظام اسلامی است. شما خودتان میدانید اگر دفاع شما زنان و مردان انقلابی از رهبری و نظام نباشد، آیا رهبری می‌تواند این طور توی دهان امریکا بزنند؟ آیا رهبری می‌تواند اینگونه سخنرانی کند که یاد امام را در اذهان یکایک مردم ایران دوباره زنده کند. دیگر چه رهبری را بهتر از این می‌خواستید. رهبری که، چون کوه در برابر امریکا ایستاده است.... مگر رهبر اجازه می‌دهد که کسی بر خلاف خط امام قدمی بردارد؟ این زمزمه ها، زمزمه‌های امریکا است. حواستان جمع باشد. امریکا امروز در منطقه حاضر است. آیا آمده عراق را از بین ببرد؟ برای این کار‌ها آمده، اما نشان اصلی اش انقلاب اسلامی است. اگر شما مردم پشت سر رهبری باشید و مثل من که بعد از امام با خدای خود و امام خود عهد کردم که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف حتی میل رهبری برندارم، چنین پیمانی را امروز ببندید که از روز اول بسته‌اید و امروز تجدید کنید، مطمئن باشید که ما در تمام زمینه‌ها بر امریکا پیروز می‌شویم. آیا در دنیا رهبری غیر از رهبر ما اینگونه می‌تواند به امریکا حمله کند؟ رادیو‌های بیگانه چه می‌گویند؟ هیچ کس با رهبری مخالف نیست. هیچ کس جرأت نمی‌کند در این مملکت مخالف رهبری باشد. مردم او را تکه تکه میکنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 581-580 ج. 1 ت. 69/11/12

«ما به مانند زمان حیات حضرت امام تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از آرمان‌های مسلمین در تمام جهان دفاع میکنیم و همیشه از کسانی که در مقابل صهیونیسم ایستاده‌اند حمایت کرده و به حمایت خود ادامه می‌دهیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 591 ج. 1 ت. 69/11/17

«امروز ضد انقلاب، قاچاقچیان، آن‌هایی که حیثیت انقلاب و نظام و کشور را در داخل لکه دار می‌کنند از شما فرزندان امام و انقلاب هراس دارند. خدا یار و نگهدار شما باشد و خدا ما را موفق کند تا پشت سر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای از تمام شعار‌های انقلاب دفاع کنیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 598 ج. 1 ت. 69/11/23

«رهبری انقلاب اسلامی محور همه تصمیم گیری‌ها و حرکت‌های اسلامی و انقلابی ماست. کوچکترین انحراف از محور ولایت فقیه به حفظ وحدت امت اسلامی ضربه می‌زند و معصیت است.... ولی فقیه محور ارزش‌های انقلاب است، هر که از آن دوری گزیند از انقلاب و نظام دوری جسته است و در پیشگاه باری تعالی مسئول است.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 106 ج. 2 ت. 70/11/03

«امروز استمرار انقلاب اسلامی در پرتو ایمان، اتحاد امت اسلامی و حرکت در خط امام و رهبری انقلاب اسلامی، عملی است و باید بدانیم که خط امام و رهبری انقلاب، هیچ گونه فرقی با هم ندارند. هر کس هر اندازه انقلابی باشد، اما در خط رهبری حرکت نکند به آرمان‌های مردم خیانت کرده است.»

مجموعه آثار یادگار مجموعه آثار امام ص. 146 ج. 2 ت. 70/11/12

مواضع استوار و سازش ناپذیر مقام معظم رهبری یادآور مواضع حکیمانه امام خمینی است

«مواضع استوار و سازش ناپذیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در برابر دسایس و حیله‌های دنیای استکباری یادآور مواضع حکیمانه امام خمینی است.

امروز رسانه‌های غربی در قبال مواضع سازش ناپذیر رهبری معظم انقلاب، سیاست سکوت و بایکوت را دنبال می‌کنند. آن‌ها به روشنی به این معنا رسیده‌اند که مواضع ایشان نقطه مقابل دنیای استکباری است و اگر بخواهند همچون زمان حیات حضرت امام، به ایشان حمله کنند، نتیجه و اثر معکوس خواهند گرفت. این توطئه حساب شده دشمن یک خطر جدی است و باید در مناسبت‌های مختلف، همه ما تلاش کنیم جوّ سکوت و بایکوت دشمن را که همچون حصاری اطراف ما را در برگرفته بشکنیم و روشنگر سیاست‌ها و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم. اینجانب بار دیگر تأکید می‌کنم مواضع مقام معظم رهبری همانند مواضع سازش ناپذیر حضرت امام است.

امروز سیاست کلی نظام و انقلاب را مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند و بر اساس شرع و قانون هیچ یک از ارکان نظام اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و سایرین نمی‌توانند بر خلاف نظر ایشان عمل کنند.

امروز همه می‌دانیم مواضع حضرت امام و مقام رهبری در قبال غرب چگونه است. رهبر انقلاب فرمودند: راه ما راه امام است و صلاح دین و دنیای ما حرکت در مسیر حضرت امام است و ما باید قدمی از خط امام کوتاه نیاییم. ایشان کراراً تداوم راه امام را یادآور شده‌اند و عملاً همان راه امام را ادامه می‌دهند. مواضع رهبر انقلاب موجب آرامش خاطر همه ما است. ما اگر بخواهیم مسیر حرکتمان در جهت رضای خدا باشد باید پیرو حرکت رهبری باشیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 239-240 ج. 2 ت. 71/02/07

«آنچه که روح امام همیشه جاویدان ما را خشنود می‌سازد تداوم اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی است.... [و] امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار این آرمانهاست و ما باید به دنیا نشان دهیم که انقلاب و نظام همچنان در مسیر حقیقی خود حرکت می‌کنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 254 ج. 2 ت. 71/02/22

«اگر همه آحاد مردم متحد باشند و بر محور رهبری انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت نمایند هیچ کس قادر نخواهد بود آن‌ها را شکست دهد. دشمنان ما هر اندازه قوی باشند زمانی که تحت رهبری، ولی امر حرکت می‌کنیم، آنان در موضع ضعف خواهند بود.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 289 ج. 2 ت. 71/03/12

«.. حضرت آیت الله خامنه‌ای... جا پای امام گذاشت. در موضع گیریها، در حمله به امریکا، در مبارزه با استکبار، در عدم انعطاف در مقابل زورگویان جهانی، بحمدالله با رهبری هایشان ما را به سر منزل مقصد نزدیک می‌کنند.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 294 ج. 2 ت. 71/03/13

«.. اقدام تاریخی، حساس و سرنوشت ساز مجلس خبرگان در تعیین رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به شکلی رقم خورد که رحمت خدای تبارک و تعالی را برای مردم ایران به دنبال داشت.... حضرت آیت الله خامنه‌ای به پیروی از امام و مراد عظیم الشانمان، پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) و مبارزه مظلومین با دنیای ظلم و جوراست.... [و]باید برای حفظ برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی باشیم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 296 ج. 2 ت. 71/03/13

ما سرباز تحت امر آیت الله خامنه‌ای هستیم

«باید از فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای ـ. مد ظله العالی ـ. پیروی کنیم. چرا که ما سرباز تحت امر ایشان هستیم و بر ما لازم و واجب است که از فرمانده خود اطاعت کنیم.»

مجموعه آثار مجموعه آثار یادگار امام ص. 375 ج. 2 ت. 71/07/22

«امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای جانشین شایسته امام عظیم الشأن است، شما نگویید که خط امام را قبول داریم و بعد از آن هر چه می‌شود به ما مربوط نیست! اگر این گونه تحلیل کنیم، از انجام مسئولیت و تکلیف دینی ساقط نمی‌شویم. فرامین رهبر انقلاب درست مانند فرامین امام واجب الاطاعه است.»

مجموعه آثار مجموعه آثار یادگار امام ص. 548 ج. 2 ت. 72/07/05

«در اینجا بر خود واجب می‌دانم این را شهادت بدهم که زندگی داخلی حضرت آیت الله خامنه‌ای بسیار ساده است، نه از باب اینکه رهبر عزیز انقلابمان به این حرف‌ها نیازی داشته باشند، بلکه وظیفه خود می‌دانم تا این مهم را به مردم انقلابی ایران بگویم. من از داخل منزل ایشان مطلعم. در منزلشان بیش از یک نوع غذا بر سر سفره ندارند. خانواده ایشان روی موکت زندگی می‌کنند. روزی منزل ایشان رفتم یک فرش مندرس آنجا بود که از زبری آن به موکت پناه بردم.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 670 ج. 2 ت. 73/11/12

«امروز در داخل کشور چیزی تحت عنوان بحران یا مشکل سیاسی نداریم و بحمد الله نظام و انقلاب با قدرت در سطح جهان از مواضع بحق خود دفاع می‌کند و این باعث سرافرازی و افتخار است که هنوز خط امام به عنوان سیاست اصلی، موثر و غالب از سوی رهبری معظم انقلاب، و مردم به بهترین وجه دنبال می‌شود.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 688 ج. 2 ت. 73/12/13

«امروز الحمدلله انقلاب ما به دست شاگرد امام، کسی که دقیقاً همان راه امام را می‌رود و فردی است شایسته که رهبری انقلاب را به عهده دارد، [به پیش می‌رود.]سعی کنیم مطیع باشیم.... وقتی رهبری مسئله‌ای را گفت، انسان باید همان را انجام دهد. معنای ولایت فقیه این است.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 694 ج. 2 ت. 73/12/14

«امروز در سایه تأییدات الهی، نفس‌های قدسی امام راحل و رهبری‌های حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای همه توطئه‌های دشمن بی ثمر مانده است و انقلاب به راه روشن خود ادامه می‌دهد.»

مجموعه آثار یادگار امام ص. 694 ج. 2 ت. 73/12/14

منابع

مجموعه آثار یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، جلد اول، نوبت چاپ اول/اسفند 1374، ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (قدس سره).

مجموعه آثار یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی جلد دوم، چاپ اول/بهار 1375، ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (قدس سره).

انتهای پیام / 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار