پامپئو: در مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت داشتیم

وزیرخارجه آمریکا گفت: در مذاکرات میان این کشور و طالبان پیشرفت حاصل شده و زمان آن فرا رسیده که دولت افغانستان و طالبان با یکدیگر مذاکره کنند.
کد خبر: ۳۳۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 16March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اظهار داشت: در مذاکرات میان این کشور و طالبان پیشرفت حاصل شده و زمان آن فرا رسیده که دولت افغانستان و طالبان با یکدیگر مذاکره کنند.

پامپئو اظهار داشت: با وجود انجام پنج دور مذاکره میان طالبان و آمریکا تاکنون توافقی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: ما به توافق نهایی در این مذاکره نرسیدیم، اما تلاش خود را برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترامپ به دنبال پایان دادن به جنگ افغانستان است، تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این نیست که افغانستان مجددا به مکانی برای حملات تروریستی تبدیل شود.

پامپئو تصریح کرد: آمریکا از نقطه ضعف با طالبان مذاکره نمی‌کند و دقیقا می‌دانیم که طرفی که با آن در حال مذاکره هستیم چه کسی است و هدف ما تضمین امنیت آمریکاست.

وی همچنین در پاسخ به حمایت پاکستان از حمایت طالبان گفت: نیاز است که اسلام آباد اقدامات بیشتری را برای مبارزه با تروریسم و عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای تروریست انجام دهد.

به نوشته فاکس نیوز، پنجمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته که خلیلزاد اعلام کرد است که به سند پیش نویس در مورد خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان دست یافته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها