مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

وجود ۶۹ امامزاده در استان خراسان جنوبی

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» با بیان اینکه در کل استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه وجود دارد، گفت: در این میان برخی امامزاده، برخی آرامگاه، برخی مجتمع فرهنگی و مذهبی و برخی مسجد هستند و درواقع فقط ۶۹ امامزاده داریم.
کد خبر: ۳۳۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ - 17March 2019

در استان خراسان جنوبی 69 امامزاده وجود داردبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در نشستی خبری اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در 55 بقعه از تعداد 96 بقعه استان خراسان جنوبی اجرایی می شود.

وی افزود: برگزاری مراسمات تحویل سال از ساعت 11:30 تا 2 نیمه شب با برنامه های متنوع مذهبی و پخش زنده پیام نوروزی رهبر انقلاب خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد 60 مبلغ از قم، مشهد و مبلغین طرح هجرت در بقاع حضور خواهند یافت، گفت: برپایی نماز جماعت در 55 بقعه و در 35 بقعه مراسم رحلت حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.

بخشی پور اعلام کرد: بقاع متبرکه به نسبت پتانسیل در سه درجه تقسیم بندی شده اند و 11 بقعه درجه یک، 18 بقعه درجه دو و 26 بقعه درجه سه هستند.

وی با بیان اینکه 724 زائرسرا، سوئیت و اتاق در سطح استان خراسان جنوبی داریم که پتانسیل خوبی است، یادآور شد: در سال گذشته 860 هزار نفر جمعیت برخوردار از بقاع متبرکه استفاده کردند و امسال پیش بینی می شود با توجه به اعیاد رجبیه این رقم بیشتر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه در کل استان خراسان جنوبی 96 بقعه وجود دارد، گفت: در این میان برخی امامزاده، برخی آرامگاه، برخی مجتمع فرهنگی و مذهبی و برخی مسجد هستند و درواقع فقط 69 امامزاده داریم.

بخشی پور همچنین خبر داد: در سال 97 تعداد 102 وقف جدید که 14 مورد از آنها وقف قرآنی است صورت گرفته و 371 سند جدید نیز ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: موقوفه «آبلوله»، «امیرحسنخانی»، «امیراسماعیل» و «امیر محمدابراهیم شوکت الملک عَلَم» از بزرگترین موقوفات استان خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار