معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی:

سرقت و ضرب و جرح بیشترین پرونده های وارده به دستگاه قضایی خراسان شمالی است

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: سرقت و ضرب و جرح بیشترین پرونده های وارده به دستگاه قضایی خراسان شمالی هستند.
کد خبر: ۳۳۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ - 17March 2019

سرقت و ضرب و جرح بیشترین پرونده های وارده به دستگاه قضایی خراسان شمالی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «سید ابراهیم محجوب» معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خشونت، توهین، فحاشی، تهدید، تخریب، طلاق، سرقت و ضرب و جرح از جمله آسیب های اجتماعی موجود در جامعه است.

وی با بیان اینکه طی 11 ماه امسال به ترتیب سرقت و ضرب و جرح بیشترین پرونده های وارده به دستگاه قضایی خراسان شمالی بودند، گفت: از ابتدای سال تاکنون در خراسان شمالی توهین به اشخاص 20 درصد، تهدید سه درصد و ضرب و جرح 1.5 درصد افزایش یافته است.

محجوب افزود: برای کاهش خشونت و کنترل خشم در سطح استان، کارگاه هایی در این خصوص برگزار کردیم همچنین به 480 معلم مدارس استان، دوره آموزشی کنترل خشونت در 23 مهارت آموزش داده شده است.

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در خصوص مراکز مشاوره گفت: در بجنورد هفت مرکز مشاوره، در اسفراین 2 مرکز مشاوره، در آشخانه 2 مرکز مشاوره، در شیروان 2 مرکز مشاوره، در جاجرم یک مرکز مشاوره و در گرمه یک مرکز مشاوره فعالیت می کنند همچنین مراکز مشاوره بهزیستی و نیروی انتظامی نیز به‌صورت رایگان در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: شهرستان راز و جرگلان فاقد مرکز مشاوره است که در صورت تمایل آماده همکاری در خصوص تاسیس مرکز مشاوره در این شهرستان هستیم.

محجوب اعلام کرد: طی 11 ماه سال جاری 2 هزار و 400 پرونده به مراکز مشاوره و یک هزار و 772 پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است که تعداد 713 پرونده منجر به آشتی زوجین شد.

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی افزود: سال گذشته 20 درصد پرونده های درخواست طلاق پس از شرکت زوجین در مراکز مشاوره منجر به سازش شد و امسال این رقم به 13 درصد رسید اما سازش های امسال از نوع سازش بادوام هستند.

وی از جمله عوامل اختلاف و طلاق بین زوجین را تجمل گرایی، فرهنگ راحت طلبی، دخالت منفی والدین در زندگی زوجین، فضای مجازی، اعتیاد و عدم مشاوره قبل ازدواج عنوان کرد.

محجوب بیان کرد: در راستای کاهش اختلافات خانوادگی و طلاق کارگاه هایی با عنوان کارگاه مدل عشق برای زوجین برگزار می شود که طی 11 ماه امسال 9 هزار و 848 زوج در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار