محسن سالم:

«خدا چه آفریده» با نگاه توحیدی تولید شده است

مدیر تولید مجموعه انیمیشن «خدا چه آفریده» گفت: در این برنامه سعی شده تا نگاهمان توحیدی باشد و به طور هوشمندانه آن را در دلِ متن آوردیم تا خردسال خودش به خالق بودن خداوند پی ببرد.
کد خبر: ۳۳۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ - 18March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن سالم» مدیر تولید انیمیشن «خدا چه آفریده» که از شبکه پویا پخش می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره فصل سوم این مجموعه انیمیشن اظهار داشت: فصل جدید این انیمیشن نسبت به دو فصل قبلی آن تفاوت‌هایی از لحاظ حجم برنامه‌سازی، تعداد قسمت، فصل‌های مختلف موضوعی دارد.

وی در این زمینه نیز بیان داشت: ما در این فصل ۱۸۰ قسمت برنامه ۱۲ دقیقه‌ای تولید کردیم که شامل ۱۰ فصل با موضوع‌های مختلفی مثل انسان، آب، خاک، گیاهان، جانوران، نور و رنگ (رنگین کمان و شکست نور)، پدیده‌ها (برف، باران، جاذبه، کسوف، خسوف)، چهار فصل سال، زیست بوم‌های مختلف (دریا، کویر، جنگل، قطب)، آسمان شب (زمین، ماه، شب، خورشید، ستاره) است.

سالم در ادامه نیز با توضیحی درباره این فصل‌ها گفت: همه این فصل‌ها در سطح مخاطب خردسال است و فصل جانوران نیمی از برنامه را به خود اختصاص داده است که در بخشی نیز به حیواناتی اشاره می‌شود که در کشور ما وجود ندارند یا بچه‌ها آن‌ها را ندیده‌اند.

مدیر تولید انیمیشن «خدا چه آفریده» ضمن بیان رویکرد‌های کلی که در این برنامه دنبال می‌شود، عنوان داشت: در مستند‌هایی که در کشور‌های غربی تولید می‌شود آسیبی به نام داروینیسم وجود دارد که خالق را منکر می‌شود و می‌گوید انسان بر اثر تکامل طبیعی بوجود می‌آید. اما در نگاه توحیدی، کتاب‌هایی مثل توحید مفضل و ... تفاوت‌های مبنایی و معرفت شناسی زیادی با غربی‌ها پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این برنامه سعی شده تا نگاهمان توحیدی باشد و به طور هوشمندانه آن را در دلِ متن آوردیم تا خردسال خودش به این نتیجه برسد که چه خالق زیبایی دارد که توانسته همه پدیده‌ها را به این زیبایی بیافریند.

سالم با اشاره به سوالی که در پایان هر برنامه مطرح می‌شود، نیز بیان داشت: پایان هر قسمت از این مجموعه انیمیشن از بچه‌ها یک سوال محتوایی از همان قسمت می‌پرسیم. همانطور که تا الان و در فصل‌ه‌ای قبلی دیدید این سوال توسط یک آفتاب پرست مطرح می‌شود و ده ثانیه به بچه‌ها زمان می‌دهیم تا پاسخ را که به صورت تصویری است حدس بزنند.

وی با اشاره به دیگر تغییر این انیمیشن در فصل جدید نیز گفت: به این دلیل که مخاطب ما خردسال است و سواد خواندن و نوشتن ندارد، ما اغلب با صدا و تصویر با او ارتباط برقرار کردیم. در دو فصل قبل صدای مادر و دختری را روی تصویر‌ها می‌شنیدیم که با یکدیگر حرف می‌زدند، اما در فصل جدید پدر خانواده هم به آن‌ها اضافه شده است و بزرگتر‌ها در این برنامه به عنوان مرجع علمی حضور دارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار