ما پیروزیم- ۳۲۷/

اجرای چهلمین طرح جهادی بسیج دانشجویی بابل در مناطق محروم

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل از اعزام دانشجویان گروه جهادی شهید حسن رجایی‌فر بابل به مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ - 18March 2019

اجرای چهلمین طرح جهادی بسیج دانشجویی بابل در مناطق محرومبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مهدی قاسمی» مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در تاریخ ۱۱ اسفند ماه چهلمین طرح جهادی بسیج دانشجویی بابل کار خود را با نام گروه جهادی شهید حسن رجایی‌فر در استان سیستان و بلوچستان در منطقه مسافر زهی شروع کرده، اظهار داشت: ایجاد و برنامه این طرح با توجه به نیازمندی و استعلام آموزش و پرورش منطقه مربوط به ساخت مدرسه ای شش کلاسه بوده بنابراین دانشجویان بسیجی شهرستان بابل به خاطر رفع این محرومیت زدایی برای دانش آموزان این منطقه که نگاه ویژه رهبری است با شناسایی روستای مسافرزهی، مولاداد بازار و شکن بازار عملیات ساخت را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برآورد داشتن فضای آموزشی یک فضای ورزشی سه منظوره فوتبال، والیبال و بسکتبال نیز از سوی گروه جهادی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در کنار ساخت مدرسه با بررسی و شناسایی این منطقه که فاقد مراکز بهداشتی بوده گروه جهادی با همکاری و همیاری اهالی روستا درمانگاه کوچکی نیز در کنار مدرسه خواهند ساخت.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل خاطرنشان کرد: گروه اعزامی متشکل از چهار برادر دانشجو از بابل و دانشجویان دیگر از سایر دانشگاه ها در قالب یک تیم دانشجویی ۱۵ تا ۲۰ نفره از مازندران حرکت کرده و ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر فاصله مکانی و زمانی با منطقه در بازه زمانی بیست روزه هزینه بالغ بر ۲۰ میلیون تومان داشته است.

قاسمی با تاکید بر اینکه هزینه گروه جهادی اعزامی کم و به هزینه‌های ساخت اضافه شده، گفت: هزینه نیروهای انسانی با کمک و همیاری اهالی، شورا و دهیاری تامین شده و گروه در دو شفیت صبح ها تا ساعت سه عصر با بناهای کاربلد و عصرها با همکاری اهالی محل تا ساعت ۱۱ شب مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و همت گروه تا پایان اردیبهشت ۹۸ ساخت طرح ها به اتمام برسد، افزود: مجموعه بسیج دانشجویی مازندران، سپاه کربلای استان از فرماندهی تا عوامل اجرایی، بسیج سازندگی استان مازندران، مسئولین رسانه ای ما در سپاه مازندران و در سیستان و بلوچستان مجموعه بسیج دانشجویی، آموزش و پرورش، بخشداری، دهیاری و شورا بسیار همراه و کمک حال گروه جهادی اعزامی بودند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل بیان کرد: روستاهای منطقه به علت محرومیت‌هایی که داشته در امر ترابری با مشکلات زیادی روبه رو بودیم اما با همت و همکاری یکی از خیرین که خودرو کامیون خود را در اختیار ما قرار داده توانستیم در جابه جایی مصالح راحت تر اقدام کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه همکاری و همیاری اهالی و سایر نهاد ها باعث شد تا فندانسیون کار چیده، ستون ها و پی انجام، مصالح خریداری و منتظر رسیدن گراویل ها بوده تا پی ساختمان پر و دیوار چینی‌ها شروع شود، افزود: دانشجویان اعزامی از دانشگاه طبری بابل در مقطع کارشناسی ارشد عمران بوده و با اداره نوسازی مدارس هماهنگ و نقشه ها با تایید این نهاد در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: روستای مسافر زهی بالغ بر ۱۹۵ خانوار و حدود هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت داشته و دانش آموزان در حال حاضر در دو کلاس در روستا که بالغ بر ۱۲۰ دختر و پسر در شش مقطع ابتدایی بوده، مشغول تحصیل هستند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی بابل متذکر شد: محرومیت این مناطق می‌طلبد تا گروه‌های جهادی در سراسر کشور با برآورد هزینه‌های مالی و فکر خود در این مناطق کار کنند تا این مناطق دارای محرومیت نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها