اعزازی‌ ملکی:

پذیرش FATF به ضرر ایران، معیشت مردم و منافع ملی است/ نباید دست‌مان را برای دشمن باز کنیم

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: با پذیرش FATF مشکل معیشت مردم به هیچ‌وجه حل نشده و با دستان خود کاری خواهیم کرد که پنجره مبادلات ایران در دوران تحریم زیر نظر دشمنان قرار گرفته و کشور را با چالش مواجه کند لذا FATF به ضرر منافع ملی است.
کد خبر: ۳۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ - 19March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با پذیرش FATF معیشت مردم به هیچ وجه حل نخواهد شد ضمن اینکه قطعاً رفع مشکلات هم با چالش مواجه شده و به ضرر ایران و منافع ملی است.

وی افزود: پذیرفتن FATF مانند این است که فقط یک پنجره برای کشور باز بماند و خارجی‌ها هم بر این پنجره نظارت کنند و لذا پذیرش آن یعنی اینکه با طناب دست‌هایمان را ببندیم.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: در زمان تحریم هر آنچه می‌خواستیم و نیاز داشتیم وارد می‌کردیم و دشمن هم متوجه نمی‌شد، ولی با پذیرش FATF حتی معیشت مردم دچار دردسر شده و با مشکل مواجه خواهیم شد، زیرا برای دور زدن تحریم، کالا و منابع مالی و راه ورود آن تحت نظارت دشمن است که قطعا اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

وی افزود: سال ۹۷ با درایت‌های مقام معظم رهبری و مقاومت مردم با ایفای نقش خود ثابت کردند که همواره پشت‌سر رهبری حرکت کرده و دشمنان در سال‌جاری مأیوس شدند و قطعاً در سال آینده هم چنین رویه‌ای را در پیش خواهیم گرفت.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: مردم از لحاظ معیشتی، رفاه، درآمد و اشتغال تحت فشار هستند که این فشار ناشی از سوءتدبیر مسئولان است این در حالی است که مردم با برپایی حماسه ۲۲ بهمن موضوع را برای مسئولان تمام شده تلقی کردند.

اعزازی گفت:‌ قطعاً در سال ۹۸ با مدیریت ویژه رهبر انقلاب و همراهی مردم به پایان خواهد رسید هرچند که مردم به دلیل سوءتدبیر مسئولان تحت فشار هستند، ولی اگر بخواهیم موفق باید منافع ملی را برتمامی منافع جریان‌ها و منفعت‌طلبی سیاسیون ترجیح دهیم.

وی گفت: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند که استقلال کشور را حفظ کرده و بر آن اصرار کنیم.

اعزازی ملکی اظهار داشت: fatf با روح اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است تعارض دارد یعنی یک برنامه‌ریزی شده که ما قرارگاه خاتم، سپاه و یا نیرو‌های دیگر را تحت فشار قرار دهیم یعنی با خودتحریمی‌ها و فشار‌هایی که در داخل وجود دارد آن‌ها را از کارکرد و عملکرد‌هایی که باید داشته باشند بازمی‌داریم و درحقیقت پیشرفت‌های قابل توجه این نهاد‌ها با (fatf) متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسانی که اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه دارند عنوان می‌کنند که با (FATF) این اجازه را می‌دهیم که به حساب‌های ما سرکشی کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها